جاذبه جزئیات من شرط بندی شما هرگز درباره پژو 205 تقویت شده نمیدانستید

کمپانی خودروسازی ایران خودرو یکی از بزرگ ترین شرکت های خودروساز داخلی محسوب می شود که در سال 1341 و توسط براد

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

کمپانی خودروسازی ایران خودرو یکی از بزرگ ترین شرکت های خودروساز داخلی محسوب می شود که در سال 1341 و توسط برادران خیامی تاسیس شد. آموزش تعمـیرات پژو 405 تصور کنید مسیری طولانی کـه در حال سفر هستید ، بـه جایی مـیرسید کـه شاید که تا نزدیک ترین تعمـیرات خودرو چند کیلومتر فاصله باشد و شاید هم… چون در آن زمان خودروهای رقبا مانند فورد فیستا و پولوی فولکس واگن، خیلی خوب فروخته میشدند و حتی محبوبتر هم شدند. شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه کنسل شد و در نهایت این شرکت با پژوی فرانسه و شرکای خارجی برای تولید خودروهای جدید در ایران به توافق رسید. در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامینکننده در سراسر ایران تأسیس شد. نام خودرو و لگوی ایران خودرو به همراه یک نوار بر روی درب صندوق عقب به صورت کرومی رنگ طراحی شده اند تا طراحان این خودرو تمام تلاش خود را برای اسپرت نشان دادن خودرو انجام داده باشند. در پایان اگر بخواهیم یک جمعبندی کلی از این خودرو داشته باشیم، باید بگوییم که اگر قصد خرید یک خودروی مدرن کلاسیک را دارید و نمیخواهید هزینه نه چندان زیادی را بابت آن پرداخت کنید، پژو 205 گزینهای مناسب بوده که میتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

تایر کومهو گل SOLUS HS11 در دسته لاستیک های چهار فصل قرار دارد و در سایزهای مختلف از رینگ 13 تا 16 تولید و برای خرید و فروش روانه بازارهای جهانی این سایت می شود . این شرکت در نخست با نام ایران ناسیونال شناخته میشد که نخستین سری از تولیدات این کمپانی نیز گونه ای اتوبوس که با نام های ( ال پی ) عرضه می شدند بود. با آمدن خودروهای 4 چرخ متحرک در رالی همانند پژو 205 که برای مقابله با رنو 5 ماکسی ساخته شده بود و ظاهر آن نیز کپی برداری از رنو بود ، رنو 5 مجبور به ترک مسابقات شد چون خودروهای 4 چرخ متحرک در زمین های خاکی بهتر عمل می کردند ، هر چند رنو همچنان در آسفالت بهترین بود و افسانه بیش از یک دهه یکه تازی خود را برجای گذاشت . پدال کلاچ نه آنقدر سفت است که شما را اذیت کند و نه آنقدر نرم که از آن شگفتزده شوید. باز هم ، چرخ دنده سوم به اندازه دیوار چین است ، اما قدرت بیشتر بخشنده تر است و به شما کمک می کند از گوشه ها خارج شوید. نسخه هاچبک 207 که در بازار ایران با نام 207i شناخته می شود یک فیس لیفت نه چندان موفق از خودروی 206 محسوب می شود در دهه میلادی گذشته طراحی و تنها در برخی از بازارهای جهانی ان هم تحت عنوان ( پژو 206 پلاس ) وب سایت شخصی عرضه شد.

در دهه ۱۳۶۰، این شرکت با توجه به بحرانهای اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد. همچنین این روزها پیدا کردن یک مدل تمیز از پژو 205 کار ساده ای نیست و معمولاً اکثر نمونه هایی که در ایران پیدا می کنید، بسیار کار کرده و با شرایط نامناسبی نگهداری شده اند لذا احتمالاً با رنج بسیار متفاوتی از قیمت برای این خودرو مواجه خواهید شد. پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند. از طرفی ستونهای نازک و پنجرههای بزرگ میدان دید کافی را در اختیار شما قرار میدهد که این موضوع تسلط راننده را هنگام مانورهای ناگهانی بالا میبرد. در ایران نیز شرکت سازنده پس از توقف چند ساله در تولید مجددا با تولید این خودرو تحت نام سپند و در سه کلاس سپند 1 ، سپند 2 و سپند جوانان برای چند سالی اقدام به تولید کرد ، پس از آن نیز با عرضه سپند پی کی توسط یکی از زیر مجموعه های این خودرو ساز تولید آن ادامه داده شد . همچنین همانطور که گفته شد این خودرو از نمونههای وارداتی است که تنها به تعداد بسیار محدودی وارد کشور شده است، از همین رو قطعات موتوری و تزئیناتی داخل کابین نیز با نمونههای مونتاژ شده توسط ایرانخودرو متفاوت هست که همین موضوع نگهداری آن را دشوارتر خواهد کرد.

ژان راگنوتی ، اولین قهرمانی را در اولین حضور این خودرو ، در رالی قهرمانی جهان در مونت کارلو بدست آورد . نکته قابل توجه روشن شدن پیشرانه با تک استارت است که نشان میدهد خودرو از لحاظ فنی در سلامت کامل است. لازم به ذکر است که چسبندگی پژو 205 به سطح جاده بسیار قابل توجه است و این موضوع شما را ترغیب میکند که با اطمینان خاطر با سرعت بیشتر اقدام به پیچیدن کنید. داستان این خودرو نیز همانند دنا پلاس توربو یکسان بوده و هر دو خودرو با تغییراتی که بر روی نسل های قبلی خود انجام گرفته به نوعی با عنوان یک محصول ایرانیزه ( با طراحی مهندسان ایرانی ) تولید شده اند تا بتوانند نیاز تمام مشتریان خود را رفع نمایند. بر خلاف دنا پلاس توربو که از خطوط برجسته روی قسمت های مختلف خودرو استفاده شده نمای جانبی و هم نمای جلویی 207 طراحی ساده ای داشته و فقط شاهد زه های بزرگی بر روی درب های این خودرو هستیم که از مشکی به سفید تغییر رنگ داده اند. در دو طرف این سیستم های کنترلی خودرو نواری با طرح چوب طراحی شده است که مجرای تهویه هوا نیز بر روی ان به صورت کشیده قرار گرفته است و می توان این قسمت را یادگاری از نسل قبلی خود یعنی سمند در نظر گرفت چون برای اولین بار از این نوارهای طرح چوب در این خودرو استفاده شده است و نمای جالبی را داخل کابین ایجاد کرده است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اینجا لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402