این chashu شومای دسته کوچک موسیقی جاز از توکیو باغ دارای محل افتخار در میان طعم خاطرات ژاپنی با آمریکایی ها در لس آنجلس یک افسانه تلفات کمی توکیو تکامل در طول سال است.

آن را سخاوتمندانه وعده کاراملی chashu گوشت خوک زوج با چهار شومای برنج و ترشی که شده است در خدمت از سال 2013 زمانی که گلن Ishii را بزرگ آویزان صحن او راه را برای Ishii را, رستوران, Jist, کافه.

سپس همه گیر رخ داد. کسب و کار کاهش بیش از 50 درصد Ishii گفت. پس از ماه گذشته اجرایی سابق آشپز رستوران در هتل هتلز تصمیم به سعی کنید چیزی جدید است که همچنین چیزی بسیار قدیمی: مادر بزرگ خود دستور.

صدها نفر از دستور معشوق دسته کوچک موسیقی جاز وعده غذایی به فروش می رسد در کمتر از نیم ساعت. طعم و مزه موجب از اذکار, دلتنگ, شام, همه, Southland. و برای چند لحظه یک جامعه عادت کرده اند به عزاداری ثابت ناپدید شدن فرهنگی آن touchstones عوض کردم به لیس بازگشت از چیزی پس از فکر از دست داد.

تبلیغات

“قبل از اینکه ما شروع به انجام این کار به صداقت آن واقعا نوع افسرده. شروع این واقعا شادابی, همه در رستوران” Ishii گفت.

Caroline Shin serves chashu shumai at Jist Cafe

کارولین شین در خدمت یک مشتری چندین دستور chashu شومای در Jist کافه.

(لوئیس Sinco / لس آنجلس تایمز)

این chashu شومای دسته کوچک موسیقی جاز شده است بسیار مورد نیاز نقطه روشن در این بیماری همه گیر. آن را نیز بهترین تصویر از یک جامعه اخلاق است که بسیج یک ارتش کوچک از داوطلبان و سازمان های خدمات اجتماعی به توکیو کمک کند.

به عبارت ساده, تاریخچه مسائل گفت: کریستین فوکوشیما مدیر عامل کمی توکیو شورای انجمن.

تبلیغات

ارزش نهادن به تاریخ به این معنی که در رستوران هستند و نه فقط کسب و کار اما ارزشمند کپسول ناگفته سابقه و تجربه انسانی است. که سالمندان هستند و نه فقط آسیب پذیر و نیازمند کمک, بلکه نگهبانان جامعه داستان و معلمان از تاریخ درس. این بدان معنی است که در هر اینچ از 1st Street املاک و مستغلات با ارزش است و ارزش مبارزه برای دلیل این که شما به یاد داشته باشید زمانی که این کشور آن را در زمان دور و چقدر اجداد خود را قربانی به آن را دریافت.

تا زمانی که شرایط قرنطینه بودند دستور واقعی اسکادران از گروه های اجتماعی از جمله توکیو کوچک مرکز خدمات و کمی توکیو جامعه شورای فرود در محله. آنها بلافاصله سازماندهی برنامه های کمک مالی است که پرداخت می شود رستوران ها به ارائه وعده های غذایی رایگان به سالمندان خانه نشین تقريبا کارگران و کسانی که از دست داده ام پول یا شغل به قرنطینه یک استراتژی است که در ماه گذشته شد دولت رسمی برنامه.

زمانی که اطلاعات اورژانس و کمک های اولیه اطلاعات منتشر شد تنها در زبان انگلیسی و اسپانیایی داوطلبان ترجمه آن به زبان ژاپنی و همچنین کره ای, بازتاب منطقه را تغییر. هر هفته داوطلبان به نوبت ارائه وعده های غذایی, پخش كردن اطلاعات و انجام درخواست.

تبلیغات

“ما با تکیه بر هر یک از دیگر. ما نشان می دهد تا برای هر یک از دیگر. و ما مثل این قبل از بحران” فوکوشیما گفت.

کمی توکیو همواره ایستاده بود در میان این شهرستان قومی قلمرویی برای ارزش این مکان در تاریخ است. ژاپنی موزه ملی آمریکا است که بزرگترین موزه در نوع خود در کشور است. متصدی کارن Ishizuka می گوید تمرکز خود را آخرین نمایشگاه این است که نه فقط در مورد حفظ تاریخ اما نشان میدهد که چگونه آن درس مربوط به زمان حال است.

“ما در حال تلاش برای استفاده از گذشته در خدمت صلح” گفت: Ishizuka که همچنین یک کتاب نوشته شده است در مورد آسیایی آمریکایی جنبش در لس آنجلس در دهه 1960 دوران فعالیت های دانشجویی که در طی آن مدت “آسیایی آمریکایی” ابداع شد.

Chef Glen Ishii, Ana Elias and Caroline Shin at Jist Cafe

آشپز گلن Ishii, چپ, آنا الیاس و کارولین شین در آشپزخانه در Jist کافه.

(لوئیس Sinco / لس آنجلس تایمز)

تبلیغات

بخشی از این تمرکز بر تاریخ است زیرا آمریکایی ژاپنی که سابقه آنها نمی توانند فراموش نکنید. جرم حبس و ضربه یادآوری است که تابعیت آمریکایی و متعلق می توان شتابزده لغو — برگ یک علامت پاک نشدنی. و من شده فکر کردن زیادی در مورد تاریخچه و نقش آن به تازگی, و نه فقط به این دلیل که ممکن است آمریکایی های آسیایی اقیانوس آرام ماه میراث.

آسیایی, آمریکایی ها مواجه تاریخی موج نژادپرستی سوخت ناسیونالیسم و همه گیر ترس است. یک ردیاب توسط A3PCON چینی و آمریکایی برای اقدام مثبت ثبت شده 1,497 حوادث در آن ماه اول با بیش از 8 درصد از گزارش های مربوط به خشونت فیزیکی. بیش از 30 درصد از آمریکایی ها شاهد کسی سرزنش مردم آسیا برای همه گیر بر اساس یک نظرسنجی از مرکز عمومی یکپارچگی است.

همه این اتفاق می افتد به عنوان, آسیایی, آمریکایی, نامتناسب نشان داده شده در زمینه های پزشکی در حال ضربه زدن به خصوص سخت COVID-19. در نیویورک-نیوجرسی منطقه که در آن یک نفر از هر چهار فیلیپینی آمریکایی شاغل در بهداشت و درمان صنعت حداقل 30 فیلیپینی بهداشت و درمان کارگران در اثر عوارض ناشی از COVID-19 با توجه به Marketplace بررسی است.

ما باید در پاسخ به این لحظه تاریخی در بسیاری از تحسین راه. بسیاری از آسیایی آمریکایی مقامات منتخب را با زور و اجبار و به طور مداوم را محکوم کرد انجمن های گاه به گاه از خطر ویروس با هویت چینی به نام پس از اف بی آی برای بررسی خشونت تحت فشار قرار دادند و برای منابع بیشتر برای نبرد جنایات نفرت. آسیایی آمریکایی داوطلبان و سازمان ها موثر بوده است در تجهیز آمادگی بیمارستان با تجهیزات حفاظتی. در این ماه های آسیایی اقیانوس آرام جامعه صندوق در حال راه اندازی یک کمپین برای جمع آوری پول برای سازمان هایی که به عنوان غیر رسمی حمایت از زندگی قومی انکلاوها.

تبلیغات

اما من نیز دیده می شود پاسخ از آمریکایی های آسیایی تبار که با ناامیدی. ما تماس دوباره برای مبارزه با نژاد پرستی توسط ما اثبات آمریکایی بودن. در یک op-ed, نامزد سابق ریاست جمهوری اندرو یانگ ایثار و فداکاری ژاپنی آمریکایی 442nd پیاده نظام در طول جنگ جهانی دوم به عنوان یک مثال از میهن پرستی اما شکست خورده به دولت است که پاداش برای که میهن پرستی بود جرم حبس.

Japanese Americans awaiting transport to an incarceration camp in Owens Valley, April 1942

آمریکایی ژاپنی صبر کنید با توشه خود را در سانتافه ایستگاه راه آهن در لس آنجلس برای قطار است که آنها را به یک زندانی اردوگاه در اونز دره در مارس 1942.

(راسل لی / کتابخانه کنگره)

و روز دیگر من تو را دیدم یک پست تبلیغاتی تی شرت برای فروش با شعار “من اسیایی, اما نه چینی.” در طول L. A. شورش سال 1992 T-پیراهن ها که نشانه های ضبط شده به درب از کسب و کار است که گفت: “من نه کره ای.” کسانی که کسب و کار سوخته به هر حال. در طول این جرم حبس این علائم دکمه های فرسوده توسط چینی آمریکایی که گفت: “من،”

احساس آشناپنداری اجتناب ناپذیر است. در اینجا ما دوباره اعتماد مسموم قول می دهم که ما رفاه از ما حمایت خواهد کرد. به نظر می رسد ما فراموش کرده اند که این درس که هیچ مقدار از T-shirts, نشانه ها, دکمه ها و یا میهن پرستی تا به حال نگه داشته و هر کسی ایمن از نژادپرستی در دراز مدت است.

تبلیغات

اما کمی توکیو به یاد. و تاریخی Filipinotown به یاد. چینی, تایلندی, شهر و تقریبا هر قومی محاصره در لس آنجلس شامل حافظه از زمانی که تهدید نژادپرستی مجبور ما را به همان محله و به ما یادآوری کرد که ما نیاز به یک دیگر.

من فکر می کنم آن زمان است که در اینجا دوباره. اگر شما یک آمریکایی که می تواند برای چینی شما می توانید احساس در شما در فروشگاه مواد غذایی و یا خود را در پیاده روی روزانه است. اگر شما در میانهی شب شاهد و یا این تجربه خودتان می دانید که دیگر آسیایی آمریکایی است که. در فیدهای خود را, شما می توانید حس گفتمان سیاسی تغییر در برابر افرادی که شبیه به شما. به عنوان عواقب ناشی از این ویروس تعمیق و به عنوان رئیس جمهور ما همچنان به تنها اقلیت و سرزنش چین برای امریکا فاجعه بار پاسخ به این ویروس من نگران هستم که همه چیز فقط بدتر خواهد شد.

آن را مهم تر از همیشه برای ما به درک و قبول تاریخ ما است. و PBS است و آن را آسان: هفته آینده این است که انتشار یک پنج ساعته سری فیلم در تاریخ آمریکایی های آسیایی تبار. هر کس در زمان مطالعات آسیایی آمریکایی در کالج و یا برای تبدیل شدن به یک مسابقه محقق است. اما اگر ما به دنبال پاسخ در گذشته ما می تواند پیدا کردن امید برای آینده ما به عنوان گلن Ishii انجام داد.

یک جای خوب برای شروع این است که درک است که قومی قلمرویی نه فقط در مکان های خوب برای خوردن. در هر یک از این محله ها وجود دارد یک مبارزه تاریخی برای حقوق و برابری است که هرگز به پایان رسید. این یک مبارزه است که در آن بسیاری از ما اعلام پیروزی و پس از آن خارج شود. اما دیگران باید ادامه آن را مانند Traci کاتو-Kiriyama یک هنرمند و سازمان در توکیو کوچک که تاسیس سه شنبه شب پروژه طولانی ترین در حال اجرا آسیایی آمریکایی میکروفن سری در ایالات متحده است.

تبلیغات

پس از جرم, حبس, ژاپنی آمریکایی ها در زمان مبارزه برای جبران و غرامت کاتو-Kiriyama گفت. سپس آنها مبارزه برای بازسازی کوچک توکیو پشت سرگذاشته شهر پیشنهاد برای ساخت یک 510-تخت زندان در تاریخی جامعه و اب و هوای شدید gentrification.

و هنگامی که اسلام آمریکایی هدف قرار گرفتند و پس از 9/11 و یا زمانی که این دولت فعلی قرار داده شده مهاجران در قفس در مرز بسیاری از ژاپنی فعالان آمریکایی در زمان مبارزه با آن بیش از حد چرا که آنها درک کنند که مبارزه با نژاد پرستی است بسیار بزرگتر از فقط آسیایی آمریکایی جامعه است.

“ما همیشه به حال به مبارزه با به می دانم که از کجا آمده ایم. ما همیشه به حال به مبارزه می شود که ما می خواهیم به, برای, وجود, برای, جامعه,” کاتو-Kiriyama گفت. “مبارزه است که همیشه جایی در ایالات متحده است.”

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net