چای خیابان صاحبان مقابله با نژاد پرستی و كليشه اي در طول همه گیر

آسیایی-آمریکایی ها کرده اند که اغلب به نام “مدل اقلیت” تاسف عنوانی است که درصدد نژادپرستی رنج می برد توسط افرادی که به تازگی مهاجرت از کشورهای آسیایی و همچنین به عنوان کسانی که متولد شده در ایالات متحده که خانواده در اینجا وارد یک نسل یا بیشتر پیش. اما با نژادپرستی آمدن به خط مقدم در طول بیماری همه گیر کوروناویروس به عنوان شایعات سوخت این ایده است که آسیایی هستند به نحوی مسئول گسترش COVID-19 صاحبان چای خیابان در حال مبارزه با مدل-اقلیت کلیشه — صحبت کردن.

و در همان زمان که آنها سرپیچی سکوت کلیشه و خواهر و برادر و ویکتوریا و پاتریک لام در حال های فرهنگ و خلاقیت با مشتریان در فروشگاه خود را در 4090 شرق می سی سی پی, خیابان.

ویکتوریا و پاتریک باز چای خیابان در سال 2018 و به تدریج ساخته شده است تا پس از مشتریان وفادار که برخی از آنان در آمده روزانه برای boba چای مخلوط شیر و چای و دیگر نوشیدنی هایی که ریشه های خود را در تایوان و هنگ کنگ و ویتنام است. “ما یک فروشگاه چای حباب, اما ما نمی زنجیره ای و یا حق رای دادن” پاتریک یادداشت ها. “ما همه چیز را از ابتدا و ما نمی هر گونه استفاده از پودر و یا شربت.”

“بخش بزرگی از آنچه ما به فرهنگ ما و ما مواد غذایی” ویکتوریا می افزاید.

Tea Street's chrysanthemum tea may be new to Western tastes, but it's familiar to boba shop fans.گسترش

چای خیابان داودی چای ممکن است به غربی سلیقه اما آشنا به boba فروشگاه طرفداران.

حسن نیت ارائه میدهد از چای خیابان

ویکتوریا و پاتریک متولد شد در کلرادو به پدر و مادر که فرار ویتنام به فرار از جنگ و آزار و اذیت. اما میراث چینی است; پدربزرگ و مادربزرگ خود را چپ چین در طول انقلاب فرهنگی و مستقر در ویتنام است. از آنجا که چای, خیابان نام تجاری و منو از قرعه کشی هر دو کشور. آرم طراحی شده به مانند یک چینی خیابان-بازار نشانه صدر با برگ های چای boba مروارید و یک جام, با یک نی که در بازرسی نزدیک تر است یک شبح از یاد برج تایپه 101 در تایوان است. “این یک جشن فرهنگ ما” ویکتوریا می گوید. “ما آسیایی و آمریکایی, اما ما نمی نشستن بصورتی پایدار و محکم در هر دو طرف است.”

بخشی از دلیل برای باز کردن یک فروشگاه چای بود به دلیل کسب و کار اهمیت زمانی که او در حال رشد بود تا پاتریک توضیح می دهد: “زمانی که جوان بودم من نیست که در بسیاری از آسیایی, دوستان, اما در دبیرستان و کالج boba مغازه ها باز شد و آنها تبدیل به جایی برای رفتن آنها چند فرهنگی فضاهای امن.”

در حالی که اکثریت چای خیابان مشتریان شده اند نوع و احترام در گیر این Lams تا به حال به یاد چند نفر که معصوم نبودند مسئول شیوع. “وجود دارد یک تصور غلط است که COVID-19 گره خورده است به رستوران و ما تا به حال برای برطرف کردن بسیاری از اسطوره ها” پاتریک یادداشت ها. “اما مردم نیز بپرسید اگر همه چیز درست است و اگر ما در حال درمان درست است.”

Tea Street's taro slush is made from real taro.گسترش

چای خیابان تارو دوغاب ساخته شده از تارو.

حسن نیت ارائه میدهد از چای خیابان

خواهر و برادر شده اند فعال در حصول اطمینان از ایمنی خود را به مهمانان و کارکنان و در ساخت آن را روشن است که آنها نمی ایستادگی نژادپرستی. یک پیام در چای خیابان وب سایت آمده است: “در حالی که کسب و کارهای کوچک در همه جا هستند و آمار مصرف جامعه آسیایی نیز در مواجهه با یک ضربه خاص با نفرت که در نتیجه جرم گسترش اطلاعات غلط در مورد کوروناویروس. در طول زمان دشوار است مانند این مهم به نگاه کردن برای سلامتی خود و, ایمنی و این نیز مهم است به نوع. ما در مورد مراقبت از جامعه ما و می خواهم به شما یک بخشی از آن را در راه مثبت است.” این بیانیه شامل لینک به یک لیست دیگر آسیایی متعلق به کسب و کار است که هنوز باز است و یک وب سایت که در آن شما می توانید گزارش جنایات نفرت و سوء استفاده است.

پاتریک می گوید: او به ندرت مواجه می شوند نژادپرستی قبل از همه گیر اما که همه چیز تغییر سرعت در فوریه و مارس. “این چنین جعلی قرارداد اجتماعی” او می گوید: “و آن را از هم پاشید به خاطر ترس و جهل. آن را فوق العاده خسته کننده است.”

فراتر از چای خیابان وب سایت Lams با استفاده از رسانه های اجتماعی برای گسترش پیام خود را. پیمایش از طریق چای خیابان Facebook و Instagram photos انبه slushes, باکره, سرخالو mojitos و ببر, شیر, چای, شما ممکن است پیدا کردن پیام ها در مورد شرکت در سرشماری تصاویر با برچسب #correctthenarrative و لینک به عدالت اجتماعی علل آسیایی-آمریکایی و دیگر گروه های به حاشیه رانده شده. آنها حتی شروع یک پادکست به نام چه چای ؟ , که در آن آنها بحث در مورد مسائل جاری. “ما نمی خواهیم سیاسی, اما ما می خواهیم به مطمئن شوید که مردم می دانند که آمریکایی-آسیایی وکالت برای ما مهم است که مردم نیز به عنوان صاحبان کسب و کار” ویکتوریا یادداشت ها.

از طریق این همه اگر چه تمرکز اولیه باقی مانده است ایجاد نوشیدنی های خوب با استفاده از مواد تازه. پدر خود را سابق آشپز گاهی اوقات کمک می کند تا با پوست کندن پخت و پز و puréeing تمام تارو ریشه برای محبوب تارو دوغاب یک رنگ بنفش اسموتی سرشار از دیوانه عطر و طعم خاکی از مواد تشکیل دهنده اصلی آن.

قبل از COVID مربوط به محدودیت های مسافرتی ضربه پاتریک می گوید او سفر به تایوان چندین بار در سال “بنابراین من می دانم که در آن من چای از آینده بود.” نوشیدنی های با طراوت و متعادل به جای شیرین و شیرین و فصلی مانند برگ نعناع و هلو معرفی شده در طول سال در یک “راز” منو. بسیاری از فروشگاه مشتریان سفید, Patrick نقاط به طوری که او سرگرم کننده معرفی آنها به مواد جدید مانند پندن داودی و زمستان خربزه (که یک بخش کامل در منو).

“ما واقعا سپاسگزار برای مشتریان به طور منظم ما; آنها را نگه داشته باز ما را از طریق تمام این” ویکتوریا می افزاید.

برای کمک به حفظ ایمنی و سلامت, چای, خیابان, در 4090 شرق می سی سی پی, خیابان, در حال حاضر باز برای بایگانی اطلاعات و تحویل تنها شما می توانید قبل از سفارش از طریق ایمیل ([email protected]) و یا تلفن (720-863-8636). ساعت ظهر تا 8 بعد از ظهر سه شنبه از طریق شنبه و جمعه و ظهر تا 9 بعد از ظهر جمعه و شنبه. اگر شما در حال سفارش خارج از ساعت کسب و کار شما می توانید یک پیام را ترک کنند خود را با نام, سفارش, شماره تلفن و زمان.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de