مشاوره مدیریت و آموزش مدیریت

یکی از ایراداتی که بنده به عنوان مشاور بازاریابی در برخی از بازاریابان می بینم این است که به موقع سر قرار نمی رسند. مشاوران بازاریابی ممکن است تلاش های فعلی بازاریابی را ارزیابی کرده و پیشنهادهایی برای بهبود، برنامه ریزی و اجرای رسانه های اجتماعی یا سایر کمپین های بازاریابی، آموزش سایر بازاریابان در مورد بهترین روش ها و ارائه مطالب جدید، گردش کار یا روش های دسترسی به مصرف کنندگان را ارائه کنند. اگر مهارت های ذکر شده در بالا را دارید و در حال تلاش برای بهبود و ارتقای آنها هستید، می توان گفت شما در حال تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی حرفه ای و تخصصی هستید. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم عدد و رقم خاصی را برای هزینه مشاوره بازاریابی نمیتوان اعلام کرد، چرا که کسب و کارها با هم متفاوت هستند و هر کدام یک استراتژی خاص را طلب میکنند. عضی از شرکتها دارای بازار هدف خاص هستند، درحالیکه برخی خدمات را به هر سازمانی از هر اندازهای ارائه میدهند. مشاور بازاریابی ممکن است در یک منطقه خاص از قبیل ارسال مستقیم نامه و یا بازاریابی اینترنتی تخصص داشته باشد و یا ممکن است در مناطق جغرافیایی فعالیت نمایند. از آنجائیکه امروزه مدیران شرکت ها نیاز به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی کاملاً بدیهی بنظر می رسد ولی متأسفانه این روزها هر قدر ضرورت استفاده از مشاوران بازاریابی بیشتر می شود پندارها و برداشت های نادرست از حرفه مشاوره بازاریابی نیز افزایش می یابد.

از آنجائیکه بازاریابی مانند بسیاری از دانش های دیگر امروز امری تخصصی شده است اتکای مدیران شرکت ها به روش های سنتی گذشته و پیروی از تجربه های قبلی کافی نیست و باید به ملاحضه عوض شدن شرایط رقابت، از شیوه های جدید بازاریابی استفاده نمود . با ظهور فناوری اطلاعات، شرکت های مشاوره مدیریت شروع به گسترش خدمات خود شامل مشاوره بازاریابی و همچنین مشاوره فناوری اطلاعات کردند. یکی از مشکلاتی که در آموزش بازاریابی تلفنی افراد مطرح می کنند، اعتراض مشتریان به قیمت و سعی در چانه زنی است. مشاوران خوب می دانند که چگونه این کار را انجام دهند و به مشاغل کمک می کنند تا خواسته ها و نگرانی های مشتریان ایده آل خود را کشف کنند و در حالی که برای برنامه های بازاریابی کارآمد و موثر نقشه خرید مشتری ترسیم می کنند، روند را بهبود بخشند. البته این هدف در صورتی محقق میشود که طراحی سایتهای اینترنتی مختلف به درستی انجام شود، صفحه شما باید تمام ویژگیهای یک سایت خوب مانند طراحی گیرا، سرعت و امنیت بالا، پشتیبانی مناسب، طراحی بر اساس اصول کدنویسی و غیره را دارا باشد.

طراحی سایت، تبلیغات در گوگل، تولید محتوا، خدمات سئو و بهینه سازی سایت بخشی از سرویسهای این مجموعه را در بر میگیرد. همانگونه که بازاریابی کالا دارای اسلوب و روشهای علمی و عملی است، مدیریت بازاریابی خدمات نیز دارای چنینی اسلوبهای بوده و گاه پیچیدهتر نیز است، زیرا که المان اصلی در حوزه تولید صنعتی، ماشین و فرایندهای تولیدی بوده و کیفیت تولید و کار ماشینآلات بر تجربه مشتریان تأثیر بسزایی خواهد داشت و مدیر بازاریابی در این حالت کمتر خود را در فرایندهای مدیریت منابع انسانی درگیر میبیند، حالآنکه در حوزه خدمات، عامل اصلی فرد و نیروی انسانی بوده و درگیری ذهنی مدیر بازاریابی خدمات در فرایندهای مدیریت منابع انسانی بسیار بالاست و بسیار واضح خواهد بود که کیفیت عملکرد کارکنان، بر تجربه مشتریان تأثیر عمیقی خواهد داشت. مجموعه سوالات یک مشاور بازاریابی به شما در درک بهتر نیازها و خواسته های مشتریان تان کمک می کند. ولی این همه کاری نیست که یک مشاور بازاریابی (خدمات مشاوره بازاریابی و فروش) انجام میدهد. در مشاوره بازاریابی نیاز به تجربیات عمیق با بازار هدف و مهارت های حرفه ای در انجام تحقیقات موثر است. مشاور بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهد تا یک رویکرد استراتژیک موثر با تجزیه و تحلیل گسترده بر اساس داده های مورد استفاده، ایجاد کنند.

بازاریابی و فروش تلفنی از روشهای موثر اما تا حدودی سخت برای فروش محصولات و جذب مشتری است که البته در بسیاری از کسب و کارها همچنان به کار گرفته میشود. خدمات مشاوره بازاریابی و فروش از سوی مشاورین بازاریابی با هدف بهبود عملکرد فروش و افزایش میزان تقاضای محصولات و ارائه خدمات شرکت است. مشاور مدیریت باید بتواند از بیرون به مجموعه نگاه کرده و توانایی تفکر استراتژیک را داشته تا بتواند راهحلی منحصربهفرد برای بهبود کسب و کار فراهم سازد. وظیفه مشاور بازاریابی، تدوین و پیادهسازی برنامهها و استراتژیهایی در جهت کمک به مشتریان سازمان برای فروش یک محصول یا خدمت مشخص است.توجه نمایید که مدیر تبلیغات همان مشاور بازاریابی نیست، زیرا اجرای تبلیغات بخشی از مدیریت بازاریابی و تحت عنوان آمیزه بازاریابی یا آمیخته بازاریابی Marketing Mix مشاوره بازاریابی اینترنتی اصفهان است. خدمات مشاوره بازاریابی و فروش از سال ۱۳۹۹ به سبک جدید به شرکتها جهت برنامه ریزی فروش و مشاوره برندسازی از دیگر وجوه تمایز ما می باشد. داده های فنی به عنوان بنا اصلی فعالیت های بازاریابی قرار گرفت و وظایف مشاور شروع به تکامل کرد. مشاور بازاریابی باید توانایی تعیین تکنیک های بازاریابی متناسب با اهداف بازاریابی از جمله بازاریابی ورودی، تولید، هدف گذاری مجدد، هک رشد و بازاریابی چریکی را داشته باشد.

ایندکسر