نامه پوششی مانند یک معرفی برای یک کارفرمای آینده است - این اولین فرصت شماست تا تاثیر خوبی داشته باشید و مشخص کنید که چه کسی هستید و چرا برای این کار مناسب هستید. بنابراین وقتی تصمیم به نوشتن آن میگیرید، کلماتی وجود دارد که عاقلانه است از آنها اجتناب کنید.
زبانی که در پوشش نامه خود استفاده می کنید می تواند شما را از رقبا متمایز کند. در حالی که افراد دیگر ممکن است از همان کلمات کلیدی و عبارات رایجی استفاده کنند که مدیران استخدام بارها و بارها میبینند، استفاده از زبان فعالی که نشان میدهد چگونه و چرا شما با این نقش مطابقت دارید، به شما کمک میکند که برجسته شوید.
در اینجا هشت کلمه و عبارت وجود دارد که باید از جلد نامه خود حذف کنید - و در مورد نوشتن به جای آن چه فکر کنید.
"به افراد و مسوولین مربوطه"
مارک اسمیت، مدیر عامل آژانس استخدام people2people می گوید: این یک تبریک غیرشخصی با تاریخ است.
وی گفت: اگر نامی برای آدرس نامه پیدا نکردید، از عنوان شغلی مانند «مدیر استخدامی عزیز» یا «مدیر محترم کارگزینی» استفاده کنید.
"در متن یک نامه، "عزیز" حرفه ای تر از "سلام" به نظر می رسد، اما از "آقا یا خانم عزیز" اجتناب کنید - این یک تبریک واقعا قدیمی است."
خود راه انداز
اسمیت میگوید: برخی از اصطلاحات آنقدر بیش از حد مورد استفاده قرار میگیرند که معنای خود را از دست دادهاند - و اسمیت میگوید «خود شروع» یکی از آنهاست.
او گفت: «این یک کلیشه است و مستاجران از خواندن آن خسته شده اند. اگر میخواهید نشان دهید که برای موفقیت انگیزه دارید، اسمیت پیشنهاد میکند که نمونهای از زمانی که ابتکار عمل را به دست گرفتهاید و نتایجی که به دست آوردهاید، درج کنید.
اسمیت می گوید: «کلیشه ها ارزش بسیار کمی دارند، بنابراین در مورد ویژگی ها و دستاوردهای خود دقیق باشید. برای مثال، اگر یک برنامه توسعه کسب و کار جدید را آغاز کردید، نتیجه چه بود؟
'من باور دارم'
نامه پوششی فرصتی است برای توضیح اینکه چرا شما بهترین فرد برای این شغل هستید، بنابراین از زبانی مطمئن و افعالی قدرتمند و فعال استفاده کنید که بر مهارت ها و تجربه مرتبط شما تأکید می کند.
اما هاروی، مدیر آژانس استخدام رابرت والترز در ملبورن، گفت: «عباراتی مانند «من معتقدم من یک ارتباطدهنده قوی هستم» میتواند این تصور را ایجاد کند که شما تنها کسی هستید که چنین فکر میکنید. بهتر است از زبان قویتر و فعالتر استفاده کنید و مثالهایی برای حمایت از حقایق خود وارد کنید.»
به عنوان مثال: "من x درصد از بودجه خود فراتر رفتم"، "من یک تیم چهار نفره را مدیریت کردم" یا "من جریان درآمد جدیدی ایجاد کردم که منجر به افزایش سود x $ شد".
"پویا"
کلیشه ای دیگر که واضح نیست، «دینامیک» شما را از دیگر نامه های جلدی متمایز نخواهد کرد.
اسمیت میگوید: «این کلمهای است که متعلق به بازی مد تجاری کلمه بینگو است. "این در واقع در زمینه آنچه می توانید به یک سازمان بیاورید به چه معناست؟"
اسمیت به جای «پویا»، مثالی از زمان و نحوه سازگاری با تغییر را پیشنهاد میکند. "انطباق پذیری یک مهارت ارزشمند است، اما فقط نگویید "من سازگار هستم" - مثال بزنید."
او همچنین توصیه میکند که کلمات کلیدی را با کلمات کلیدی جایگزین کنید که میتوان از شرکتهایی که از سیستمهای ردیابی نامزد (ATS) برای اسکن و مرتبسازی نامهها و رزومهها استفاده میکنند، استفاده کرد.
مطمئن شوید که آگهی استخدام را به دقت مطالعه کرده اید، مهارت ها و افعال مربوطه را شناسایی کرده و آنها را به همراه اینکه چگونه و چرا برای شما مناسب هستند، در پوشش نامه خود بگنجانید.
"قابل اعتماد"
کارفرمایان معمولاً فرض می کنند که کارگران قابل اعتماد هستند، بنابراین نوشتن آن فایده ای ندارد.
هاروی میگوید که بهتر است ویژگیهای رایج مانند «قابل اعتماد»، «قابل اعتماد» یا «وفادار» را به مهارتهایی تغییر دهید که به بهترین وجه برای شغل مورد نظر شما مناسب است.
او گفت: "اگر در آگهی شغلی ذکر شده است که شما بخشی از یک تیم خواهید بود، نمونه ای از کار با یکدیگر و آنچه به دست آمده است را ذکر کنید."
'حقوق'
ذکر حقوق در پوشش نامه می تواند توانایی شما را برای مذاکره محدود کند، بنابراین آن را درج نکنید.
هاروی می گوید: "توقعات حقوق خود را ذکر نکنید زیرا ممکن است با بودجه کارفرما مطابقت نداشته باشد." و از نوشتن «حقوق توافقی» بپرهیزید زیرا ممکن است کم فروشی کنید.» نامه پوششی زمان ذکر حقوق نیست - آن را برای مصاحبه شغلی ذخیره کنید.
"مردم"
تقریباً در هر شغلی باید حداقل با یک نفر دیگر کار کنید، پس چرا به آن اشاره کنید؟
اگر کار گروهی بخش مهمی از نقش است، اسمیت توصیه میکند به نحوه کار با دیگران برای رسیدن به چیزی اشاره کنید.
او میگوید: «بهعنوان مثال، «من جلسات هفتگی تیم را برای تقویت همکاری آغاز کردم» و تأثیر آن را در بر گرفت.
"باورنکردنی"
در حالی که مهم است که با اعتماد به نفس به نظر برسید، از کلمات و جملات بیش از حد مانند "من یک فروشنده شگفت انگیز هستم" یا "من نتایج عالی ارائه کرده ام" خودداری کنید. شما این خطر را دارید که مغرور به نظر بیایید یا به خود تبریک بگویید.
اسمیت می گوید: «اجازه دهید نتایج خودشان صحبت کنند. «درباره این واقعیت صحبت کنید که در زمانی که مدیر فروش بودید، نیم میلیون دلار فروش داشتید یا 30 درصد افزایش داشتید. این به مستاجر اجازه می دهد تا مهارت های شما را کمیت کند. کمی کردن یک کلمه به عنوان "باور نکردنی" یا "باور نکردن" دشوار است.
نامه شما فرصتی برای متمایز شدن از رقابت است. با حذف کلیشه ها و عبارات کلی از این مزیت استفاده کنید و در عوض روی نشان دادن نمونه هایی از مهارت ها و تجربه خود در عمل تمرکز کنید. این به کارفرما ایده بسیار بهتری در مورد اینکه شخصی که باید برای این نقش در نظر بگیرد با شما چه می کند، می دهد.
[ad_2]
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- مواد شیمیایی و اثر هنری زمان مدیریت
- یک نکته برای بهبود شما (r) اسباب بازی
- باربری اثاث کشی بلوار تعاون
- در اینجا چیزی است که فردا در بالارات انتظار می رود
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- COVID-19 روز رسانی: شیوع بیماری در تفنگ ساچمهای ویلی را مزاحم و بیشتر
- اوباما ضربه شلاق در مغلوب ساختن پیشی جستن در تماس با حامیان
- مجری تلویزیون پخش NYE را با شیوایی ربوده است
- Woodward’s ‘Rage’ sells 600,000 copies in first week