راهنمای جامع طراحی و قفسه بندی فروشگاه آجیل فروشی- گروه صنعتی دی

از آنجایی که نمایش و ارائه پوشاکی مانند روسری کمی سخت است پس ویترین و تنوع محصولات در آن در این سبک مغازهها بس

توسط MORVARIDEASIA در 29 آبان 1400
از آنجایی که نمایش و ارائه پوشاکی مانند روسری کمی سخت است پس ویترین و تنوع محصولات در آن در این سبک مغازهها بسیار مهم است و مشتری باید در مدت زمان کمی دکوراسیون داخلی مغازه دکور به انتخاب بپردازد. به طور کلی روشهای محدودی برای نمایش کفش و کیف وجود دارد و این پوشاک معمولاً در کنار دیگر پوشاک جلوهگر میشوند، به همین دلیل است که عموماً کفش فروشیها دکور مشابهی دارند. دکور مغازه کفش و کیف فروشی از جمله دکورهای ساده و سخت هستند. دکور داخلی مغازه کفش فروشی نیز باید طوری طراحی شده باشد تا همه اجناس را در معرض دید قرار دهد. چیدمان صحیح و اصولی فضای داخلی مغازه به خریداران کمک می کند تا محصولات را به راحتی مشاهده کنند و در صورت بازگشت دوباره به فروشگاه، آن را به راحتی پیدا کنند. شاید همیشه همرنگ جماعت بودن ما را به هدفمان نرساند، سعی کنید کمی متفاوت تر باشید، یکی از راههای برجستهسازی نمای تجاری شکستن مرزهای تعریف شده برای نمای مغازه است، اگر طراحی مغازه را طوری طراحی کنیم که از قاب ساختمان بیرون بزند و موجب توجه بیشتر می شود؛ در مورد طراحی نمای مغازه بهتر است طراحی به گونه ای باشد که بیشتر نگاه ها را مجذوب خود کند به عنوان مثال ،از خطوط مورب در نما استفاده شود و یا ادامه دادن خطوط در فروشگاه راه حل مناسبی است. عوامل زیادی در طراحی دکوراسیون مغازه دخیل هستند که مهم ترین آنها نوآوری در طراحی و توجه به نورپردازی و استفاده از رنگ های درست میباشد. اگر اجناس درون قفسهها زیادتر از ظرفیت باشد، دسترسی به آنها را مشکل خواهد کرد و اگر کمتر از حالت عادی باشد، حس خرید اجباری و نپسندیده را به مشتری القا میکند. به طور کلی با توجه به سبک دکوراسیون داخلی، نورپردازی معمولاً به دو صورت لوستر و نور متمرکز اجرا میشود. از نورپردازی لوسترها نیز عموماً برای پیشخوان مغازه و صندوق استفاده میشود. 4- آیا میتوان در قسمت های مختلف خانه از سبک های مختلف استفاده کرد؟ اگر طرفدار تم صمیمیت و راحتی در دکور مغازه هستید، پیشنهاد میکنم از تابلوهای با ابعاد کوچک و به تعداد زیاد استفاده کنید. اولین شخصی که باید بهترین ایده رو برای دکوراسیون مغازه تبریز پیشنهاد بده خود فرد صاحب مغازه هس و در مرحله بعد میتونین با متخصصین هلدینگ شریفی برای ایده های خلاق و نو درخواست مشاوره بدین تا تجربیات خودمون در این حوزه با بهترین نمونه پروژه ها رو داشته باشین. برای مثال یک میز آرایش چوبی و آینه با پس زمینه تک رنگ، در حالی که نمونه اجناس روی آن چیده شدهاند میتواند روش خوبی برای جذب مشتری باشد. قفسهها باید در محیط دید مشتری باشد و بهتر است یک نمونه از اجناس در دسترس باشد تا مشتری با لمس و نگاه دقیق به جنس و کیفیت اجناس پی ببرد. بهترین ایده برای دکور مغازه خیلی کوچک حذف پیشخوان و ویترین است تا جنس بیشتری در مغازه فرصت نمایش داشته باشد. البته خود اجناسی که برای فروش قرار گرفتهاند نیز جزئی از دکور مغازه به حساب میآیند که به دلیل تنوع از ذکر آن در این بخش پرهیز کردهایم. آینه، تابلوهای مربوط به صنف، جواز کسب، وسایل تزیینی پشت ویترین از جمله اکسسوریهای موجود در مغازهها به حساب میآیند که در بین آنها آینه نقش پر رنگی دارد. در گالری فرش می توانید برای فرش های با ارزش بیشتر از نورهای نقطه ای و متمرکز استفاده نمایید. اغلب مکان های تجاری و مسکونی پس از مدتی دچار فرسودگی هایی می شوند که باید خیلی زود به آن ها رسیدگی شود تا از خسارات بیشتر جلوگیری شود. قفسه بندی ها باید آنقدر جادار و منعطف باشند که براحتی بتوان آن ها را جا به جا کرد و یا بزرگ و کوچک نمود. بهتر است ورودی مغازه دارای سقف کوتاه با نورپردازی ملایم باشد تا حس مهماننوازی را در مشتری به وجود بیاورد و وی را به طی ادامه مسیر تشویق کند. به طور کلی مغازههای با دکور تیره از نظر مشتریان دارای اجناس گرانقیمتتر و مغازههای با رنگ دیوارپوش و کفپوش روشن از نظر مشتریان دارای اجناس با قیمت مناسبتری هستند. در ثانی بسیاری از خریداران به ویژه خانمها ممکن است پس از یک روز طولانی خرید، خسته و درمانده باشد و فروشگاهی که دارای فضای نشیمن است را برای خرید انتخاب کنند. این نوع دکوراسیون مغازه مورد علاقهی مغازههای خاص است چرا که میتوان خلاقیت بسیاری در آن به کار برد و برای تغییر و به روز کردن آسان است. اصل تعادل و موازنه : بر طبق این اصل وزن تمام لوازم باید از لحاظ بینایی به طور یکسان در فضا پراکنده شود. از دیگر راههای داشتن یک دکور متفاوت است. دکور لباس فروشی به دلیل رقابت سخت این صنف از تولیدکنندگان در بین فروشندگان بسیار مورد توجه است؛ زیرا در کنار طراحی لباس و کیفیت اجناس، حالا دکور مغازه و رفتار فروشنده است که در میزان خرید و درآمد مؤثر است. بر ایجاد یک فضای چشم نواز و راحت بسیار مؤثر است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن