قیمت پرشیا موتور زانتیا مدل 83 - سایت قیمت خرید هزینه

موتور Xu9 2c یک موتور کلاس 1.9 لیتری با حجم دقیق 1905 سی سی بود که از کاربراتور دو دهانه سولکس استفاده می کرد

توسط MORVARIDEASIA در 10 شهریور 1400

موتور Xu9 2c یک موتور کلاس 1.9 لیتری با حجم دقیق 1905 سی سی بود که از کاربراتور دو دهانه سولکس استفاده می کرد و بر روی 405 معروف به 2000 در بازار داخل موجود بود که توسط ایران خودرو مونتاژ می شد كه این موتور در واقع یک موتور 1.9 لیتری هست . من پارس سال دارم یک تقویت کننده موتور روش نصب کردم که علاوه بر قدرت بیشترش به راحتی 30 درصد مصرفش پایین اومد و وقتی که رو ماشین نصب شد انتقدر نرم موتور کار میکرد که خودم تعجب کردم از سایت خود ایران خودرو وقت گرفتم و در نمایندگی ایران خودرو نصبش کردم حدود 450 هزار تومان خرج برداشت که خیلی راضیم . تقویت موتور پژو 405 و سمند و پژو پارس با هدرز xu7 ساخت EngineArts … ۲.کوئل دوبل: تقویت کننده برق برای شمعا که دارای چهار برجک فشار قوی است. ۴.سنسور دریچه گاز: مقدار باز شدن دریچه گاز یا مقدار فشار پدال گاز را ارسال می کند روی دریچه گاز بسته می شود. سوییچ فشار گاز یا سوییچ سه گانه عنصری است که وضعیت فشار گاز کولر را به اطلاع ECU می رساند. این خودرو از شتاب بسیار خوبی بهرهمند است به طوری که تا ۲۵۵ کیلومتر در ساعت میتواند شتاب موتور زانتیا بگیرد.

زمان مناسب برای تعویض روغن وابسته به کیلومتر کارکردی خودرو است و باید روغن در زمان پیشنهادی تعویض شود. در غیر این صورت می توان با اضافه کرن ۲ لیتر روغن گیربکس اتومات با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در مسافت ۵۰ کیلومتر خودرو را بکسل کرد در این حالت دسته دنده در حالت N خواهد بود و د ر انتها باید روغن اضافی را تخلیه نمود. حجم روغن گیربکس مورد نیاز ۲.۵ لیتر با درجه گرانروی SAE 75 دبیلو ۸۰ است. ما برای رفع آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که ۴.۵ لیتر حجم آب دارد با یک رادیاتور دیگر تعویض کنیم که در حدود ۶ لیتر حجم دارد. این خودرو که به اندازه ELX مجهز و آراسته نیست، تنها یک پارس بهبود یافته در زمینه موتور و ترمز عقب است. روغن به مرور زمان از رنگ شفاف کهربایی یا سبز خود به حالت تیره و سیاه درمیآید و نه تنها سیاه شدن رنگ دلیل بد بودن آن نیست بلکه نشان دهنده کارکرد درست روغن است ، روغن هیچگاه سفید یا شیری رنگ نشود زیرا علامت قاطی کردن آب با روغن است. پارس ۱۶ سوپاپ در رینگ خودرو و آینه تاشونده با سوئیچ خودرو ونیز تنها در صورتی که از پشت و از زاویه کمی بالاتر به قسمت داخلی چرخهای عقب پارس ۱۶ سوپاپ نگاه کنید، با کمی دقت شلنگ ترمز هیدرولیک که بصورت خمیده و آویزان از اکسل به سمت قسمت زیر پیستون ترمز دیسکی رفته را می بینید که در پارس معمولی بجای این شلنگ، یک لوله نازک بطور مستقیم و از بالا وارد محفظه ترمز کاسهای میشود که از نگاه عقب نمایی ندارد.

لاستیکها در پارس سال و دوگانه سوز ۶۵/۱۸۵ R14 و در ELX تایر ۱۸۵/۶۵ R15 است یعنی رینگ ۱۵ اینچ دارد که داراس سرعت بیشتری است. دیسکهای ترمز عقب ئیالاکس از لابلای پرههای رینگ آلومینیومی آن خودنمایی میکنند. موتوری پرقدرت تر که ۱۶ سوپاپ دارد (همان موتور پژو 206 تیپ 5) با ترمزهای دیسکی در چرخهای عقب همانند چرخهای جلو است اما بر خلاف ELX دارای ABS و EBD نیست. این خودرو بواسطه وزن کمتر نسبت به زانیتا و پژو ELX از شتاب بهتری برخوردار است و بدلیل سادگی قطعات استهلاک کمتری دارد. اگر بخواهیم مزایای این خودرو را ذکر کنیم باید از مواردی همچون پیشرانه قدرتمند، آپشنهای مناسب، دسترسی ساده به قطعات یدکی و بازار خرید و فروش پر رونق نام ببریم، اما طراحی قدیمی و قیمتهای نجومی به دلیل توقف تولید شاید بارزترین نکات منفی این خودرو باشند.امنيت پژو پارس ELX موتور زانتیاهیچ نتایجی از تست تصادف این خودرو توسط مراکز معتبر وجود ندارد. قبل از توقف کامل دسته دنده را در وضعیت R یا P قرار ندهید. هرگز هنگام حرکت خودرو را در دنده N قرار ندهید.

آلترناتور که حرکت خود را از موتور به وسیله تسمه می گیرد به هنگام روشن بودن موتور ولتاژی برابر ۱۴ولت و شدت جریانی معادل با ۸۰آمپر را تولید می کند. این دو خودرو که یکی تحت لیسانس پژو و دیگر سیتروئن در کشور تولید میشوند از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند، به طوری که زانتیا از موتور ۲۰۰۰ سیسی بهره میبرد که با این موتور میتواند ۱۳۵ اسببخار قدرت تولید کند. پارس LX با موتور نوع TU5 با حجم 1587 و حداکثر توان 108 در 5600 دور در دقیقه و پارس ELX با موتور نوع XUM با حجم 1905 و حداکثر توان 105 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه به بازار عرضه میشوند. همچنین استفاده از روغن 5W-40 به جای روغن 10W-40 برای بهبود عملکرد موتور زانتیا 2000 توصیه میشود. روغن ریزی شدید سیستم هیدروپنوماتیک که با روغن ترمز و هیدرولیک فرمان یک پارچه است، یکی دیگر از ایراداتی است که به این خودروی فرانسوی نسبت داده می شود، اما مالک خودروی تست تاکنون این ایراد را تجربه نکرده است. در روز تست دستیابی به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به راحتی هر چه تمام میسر شد، این در حالی بود که با توجه به شرایط خودرو عبور از مرز ۲۰۰ کیلومتر کاملا محتمل بود.

آخرین مطالب