آموزش رایگان سئو سایت

آموزش سئو سایت در 7 قدم ساده آموزش سئو وردپرس رایگان سیاوش پیری

ما در ادمین سایت تمام سعی خود را کرده ایم که مفاهیم را به ساده‌ترین زبان همراه با ویدیو و تصاویر قرار دهیم تا کاربر در درک مفاهیم دچار ابهام نشود. همچنین پشتیبانی مناسبی از طریق بخش کامنت برای دانشجویان این دوره‌‌ی آموزشی ارائه می‌شود. شرکت در دوره‌های آموزشی به‌صورت آنلاین و حضوری یکی از راه‌هایی است که بیشتر افراد مبتدی ترجیح می‌دهند آموزش‌های خود را با آن شروع می‌کنند. خوبی این روش این است که شما مباحث مختلف سئویی را از زبان یک متخصص می‌شنوید و مطمئن هستید که مدرس دوره از مثال‌های مختلفی برای درک بهتر موضوع برای آموزش استفاده می‌کند. یک مکان عالی برای شروع تحقیق کلمات کلیدی است که در آن می‌توانید به صورت خاص به دنبال کلمات کلیدی “سؤال” باشید.

پس اینجا چه چیزی می‌خواهم بگویم؟ در ادامه می‌خواهم امکانات وردپرس برای سئو On-page را توضیح بدهم. در گام آخر باید دسته‌بندی یا تگ مرتبط به این مقاله یا محصول را انتخاب کنید. نامک یا URL صفحه؛ در بخش پایینی عنوان وردپرس وجود دارد و می‌توانید در این بخش نامک صفحه را اضافه کنید. در واقع هر متنی که در محیط کلاسیک وردپرس بنویسید؛ به صورت اتوماتیک در تگ P قرار می‌گیرد. البته می‌توانید این متن را تبدیل به تگ‌های هدینگ h1 تا h6 کنید.

یادگیری 2 مرحله اول با آموزش های رایگان سطح اینترنت هم کاملا قابل یادگیری است اما برای مرحله سوم بهتر است یک مربی و معلم با جزئیات آموزش آن را بدهد. یادگیری 2 مرحله بالا کار ساده ای است و در عین حال بسیار کاربردی هم می باشد. اگر آموزش های مقدماتی سئو رو بلدید، دوره VIP برای شما تدارک دیده شده که 15 ساعت ویدیو آموزشی عملی روی پروژه های واقعی شرکتی و فروشگاه هستش. به احترام شما عزیزان تمام سعیم رو به کار گرفتم تا آموزشی در شان شما تولید کنم امیدوارم براتون مطلوب بوده باشه. تمام این روش ها رو روی یک سایت مرحله به مرحله طبق اون روالی که توضیح دادیم، شروع به اجرا کنید. در خصوص اینکه چطور می تونیم سایتمون رو توی سرچ کنسول ثبت کنیم، توی ویدیو کامل توضیح دادیم چون اینجوری براتون راحت تره.

صفحات به هم مرتبط هستند و یک نمای کلی از موضوع و همچنین بینش عمیق تری در مورد موضوعات فرعی ارائه می‌دهند. هاب محتوا، مجموعه‌ای از صفحاتی است که همگی با یک موضوع خاص مرتبط هستند. ناگفته نماند که صدها مورد از آنها وجود دارد – برآورد این است که حدود 70٪ از کل ترافیک از کلمات کلیدی دم بلند است. اگر یکی از پایه‌ها را بردارید، سه‌پایه کلمات کلیدی شما خراب می‌شود. علاوه بر به‌روزرسانی‌های جزئی الگوریتم که به صورت روزانه اتفاق می‌افتد، Google معمولاً هر سال چند به ‌روزرسانی اصلی را ارائه می‌کند. اگر میخوای بدونی چه جوری میتونی این معیارهارو برای سایت خودت یا رقیبات دربیاری من داخل مقاله آموزش moz pro کامل این موارد رو بهت توضح دادم.

همیشه باید در حال یادگیری سئو باشید و هر مقاله در زمینه سئو را مشاهده می‌کنید، مطالعه کنید و همان مقاله را آنالیز کنید. در این بخش برخی لینک های تکمیلی مخصوصا کسانی که قصد دارند آموزش تخصصی سئو را دنبال کنند درج کردیم. البته نکته‌ای که باید در ضبط فیلم کاربران در نظر بگیرید اینه که اگه بازدید بالایی دارید، این قابلیت رو فقط در صفحات مهم خودتون فعال کنید؛ مثل صفحه محصول و یا لندینگ پیج‌های خودتون. یه سری مقادیر (Metrics) توی گوگل آنالیتیکس وجود داره که می‌تونید با اونا میزان تعامل کاربران (Engagement Rate) خودتون رو بسنجید. Session duration” که اصولا در هر گزارش از گوگل آنالیتیکس می‌بینید. مثلا برای ساخت یه خودرو (البته خودروهای ایران رو در نظر نگیرید) چه امکانات و یا ویژگی‌هایی درج بشه، یا چه امکانی رو بهبود بدیم تا کاربران حس بهتری موقع رانندگی داشته باشن.

پس رقبای شما و حتی شما، به هر رتبه‌ای که دارید ننازید، تازه قدم اول هستین. شاید این قسمت براتون جالب باشه که بدونید که ما فقط گوگل (Google.com) رو نداریم، حتما موتورهای جستجو مثل بینگ (Bing.com) و یاهو (ِYahoo.com) رو شنیدید. سه موتور جستجویی که اشاره کردیم مربوط به کشور آمریکاست و طبیعتا گوگل حرف اول رو می‌زنه. جدا از این جستجوگرها، موتور جستجوی بسیار قدرتمند بایدو (Baidu.com) هم داریم که به کشور چین تعلق داره. همینطور موتور جستجوی یاندکس (Yandex.com) که توسط روسیه ساخته شده امکانات جالبی داره و ترافیک بالایی هم بر روی این سایت وجود داره.

اقداماتی که ما انجام میدهیم باید مطابق با خواسته های گوگل باشد تا بتوانیم به رتبه های برتر دست پیدا کنیم. پیشنهاد ما این است که به مقاله سئو چیست مراجعه کنید تا بصورت دقیق و واضح با سئو آشنا شوید. با آموزش سئو حرفه ای میتوانید محصولات، خدمات، حرفه و کسب و کار خود را به رتبه های برتر موتورهای جستجوگر برسانید و با تبلیغاتی که انجام میدهید به بیشترین درآمد برسید. همچنین سئو یکی از 3 شغل پردرآمد دنیای دیجیتال مارکتینگ است که با یادگیری آن میتوانید برای دیگر کارفرمایان به صورت حضوری یا دورکاری خدمات سئو سایت انجام دهید و درآمد خوبی داشته باشید. آموزش سئو سایت از 0 تا 100 به صورت کاملا رایگان در مجموعه سئو موشک به علاقه مندان سئو آموزش داده میشود. با مطالعه این آموزش سئو میتوانید سئوی سایت را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و وب سایت خود را مطابق با قوانین و الگوریتم های گوگل سئو و بهینه سازی کنید تا به رتبه های برتر گوگل برسید.

با این حال، برخی ویژگی‌های اضافی ممکن است نیاز به خرید داشته باشند. برای مثال، خدمات میزبانی وب رایگان نیستند و اگر قصد دارید وب‌سایت خود را آنلاین کنید، باید برای آن هزینه کنید. پرداخت هزینه‌های میزبانی وب (و دامنه) بخشی از هزینه‌های اضافی است که باید در نظر بگیرید. همچنین ممکن است اگر تم‌ها یا افزونه‌های پریمیوم خاصی را می‌خواهید، نیاز به پرداخت اضافه داشته باشید، اما مجموعه‌ای گسترده از تم‌های رایگان نیز در دسترس است. در نتیجه، قیمت نهایی بسته به خدمات میزبانی وبی که انتخاب می‌کنید و تم‌ها/افزونه‌هایی که خریداری می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

اگر سایت های معتبر و قدیمی اسم برند خانه سرمایه رو زیاد توی متنشون بیارن (رپورتاژ آگهی) این هم نوعی برند سازی محسوب میشه و گوگل شما رو به عنوان برندی قدرتمند و در ادامه سایتی محبوب میشناسه. اینجاست که سایت خانه سرمایه جوری سئو میشه که روی کلمه آموزش بورس، آموزش بیتکوین و … لینک 1 گوگل قرار میگیره و در واقع این مارکت رو کلا قبضه می کنه. حالا الان ما اینجا می خوایم تو قدم پنجم آموزش سئو سایت، بیایم آموزش خرید رپورتاژ آگهی بدیم. سال ها پیش سایت هایی بودن که شما سرچ می کردین بک لینک انبوه، میومدن بالا و شما لینک سایتتون رو میگذاشتید توی اون ها، اونام با ربات یهو تا بک لینک برای سایت شما می ساختن. اما برای ساخت بک لینک یکسری نکات وجود داره که دونستن و در نظر گرفتنشون بسیااار بسیااار مهمه. مثلا شما اگر توی سایت آپارات عضو بشید، تو قسمت اطلاعات کاربر میتونید آدرس سایتتون رو بگذارید و اون آدرس سایت به سایت شما لینک میشه.

سئو کلاه خاکستری در مرز بین دو روش قبلی قرار دارد و از ترکیبی از تکنیک‌ های سئو کلاه سفید و سیاه استفاده می‌کند. شما به راحتی می توانید مهارت یک سئوکار را از رتبه بندی سایت های تحت نظر او در گوگل دریابید. بنابراین رتبه بهتر مساوی است با فروش بیشتر که در نهایت منجر به درآمد بالا برای شما خواهد شد. صرف نظر از ویژگی های شخصی دانشجو، سئوی هر سایتی متناوت می‌باشد. در آموزش های خصوصی ما براساس دانش شما، براساس نیاز شما آموزش میدهیم.

به طور کلی تکنیک های مختلفی برای سئو داخلی و خارجی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان سئو خود را قوی‌تر کرد. اما این تکنیک‌ها بسیار گسترده هستند و به نوعی می‌توان گفت که انتهایی ندارند. بیشتر این نکات نیز به صورت تجربی و با آزمون و خطا بدست می‌آیند. از لینک‌های فالو در لینکسازی داخلی و لینک به صفحات مورد تایید استفاده کنید. از لینک‌های نوفالو برای لینک بیلدینگ به صفحات خارج از سایت استفاده نموده و در نهایت لینک‌های شکسته را شناسایی و آنها را اصلاح کنید. از این رو برای آن که بتوان اطلاعات مهم‌تر را در اختیار آن‌ها قرار داد، می‌بایست به خزنده‌ها اعلام کنیم که کدام مطالب سایت ما را ببیند.

اکنون که به ویژگی‌های کلیدی وردپرس و وب فلو پرداخته ایم، می توانیم تصمیم بگیریم کدام پلتفرم برای شما بهتر خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است. این دوره به گونه‌ای ساختار یافته است که به مبتدیان پاسخگو باشد و همچنین بینش‌های تازه‌ای برای کسانی که با سئو آشنا هستند، ارائه کند. بهترین راه برای تحقیق درباره کلیدواژه‌ها این است که از دیدگاه مخاطب‌های بالقوه‌تان انجام دهید. 4- برای اینکه یک موتور جستجو بتواند صفحه ما را ایندکس کند ابتدا باید  ....

اما به طورکلی می‌توان گفت که تولید محتوا باکیفیت، اهمیت بیشتری از این موضوع دارد اما اگر قادر به گذاشتن کلمه کلیدی در URL هستید، چرا که نه، این کار را حتما انجام دهید. برای بهبود سئو داخلی سایت، تنها توجه به چند نکته و انجام آن‌ها کارساز نیست؛ چرا که همه‌ی افراد برای بهبود سایت خود از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند. از این رو لازم است ترفندهایی را در کنار انجام کامل تسک‌های سئو داخلی و خارجی یا تکنیکال انجام دهید. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سئو مربوط به محتوا سایت به مقاله آموزش سئو محتوا مراجعه کنند. در این محتوا به طور اختصاصی به موضوع سئو محتوا پرداخته شده است.

نمیشه یه محتوای باکیفیت رو فقط به خاطر کیفیت ارتقا داد و اونو بهینه سازی و لینک‌سازی نکرد. و به همین شکل نمیشه یه سایت رو فقط با لینک سازی و بهینه سازی و بدون محتوای با کیفیت در نتایج بالا آورد. ✔️ لینک سازی خارجی یعنی ساختن لینک داخل بقیه وبسایت‌ها؛ سعی کنید توی سایت‌هایی لینک سازی کنید که قدرت بیشتری از شما دارن. در ضمن هر چقدر فعالیت اون سایت به سایت شما مربوط‌تر باشه، لینک ساخته شده ارزش بیشتری برای گوگل داره. ابزارهای زیادی هستن که به شما برای فهمیدن نحوه بهینه سازی عنوان، توضیحات، آدرس وبسایت، محتوا و … کمک می‌کنن؛ ولی بدونید که صرفا این ابزارها نقش یادآوری رو دارن.

وردپرس متن توضیحات کوتاه را در تگ متادسکریپشن صفحه قرار می‌دهد اما با یواست شما می‌توانید متادسکریپشن اختصاصی برای هر صفحه بنویسید. وردپرس به صورت پیش‌فرض عنوان صفحه را هم در تگ h1 وهم در تگ تایتل قرار می‌دهد. با استفاده از یواست می‌توانید تگ تایتل صفحه را تغییر دهید و تگ تایتل اختصاصی بنویسید. افزونه یواست امکانات خوبی برای سئو on-page به ما می‌دهد اما تعدادی از امکانات این افزونه هم در سئو On-page؛ خیلی کاربردی نیست. البته من مخالف لینک دادن از متن صفحه محصول به سایر محصولات یا… هستم.

سایت، SEO و اینستاگرام سه عنصر اصلی و درآمدزا برای کسب و کار‌های مختلف می‌باشند. اگرچه اینستاگرام به تنهایی قادر به فروش برای برخی از کسب و کارها به صورت مستقیم نیست اما برای ایجاد آگاهی از برند کمک بزرگی به شما می‌کند. گوگل با توجه به نیاز مدیران سایت و سئوکاران، ابزاری را در اختیار آن‌ها قرار داد که استفاده از آن از نان شب هم واجب‌تر است. اگر بخواهیم صفحه فرود لید را کمی جمع‌و‌جورتر کنیم و آن را در ابتدای قیف فروش قرار دهیم، صفحه فرود فشار بدست می‌آید. در این صفحات، محتوای کمتری به کار رفته شده و عناوین آن برجسته‌تر هستند.

سپس با آموزش سئو برای بهبود رتبه‌های وبسایت خود استفاده نمایید. در این مقاله می‌توانید به تمام آنچه که از یک دوره جامع آموزش سئو توقع دارید، برسید. حال کافیست آستین‌های خود را بالا بزنید و برای پیشرفت و رونق کسب و کارتان اقدام کنید! مجموعه ما برای آموزشی عملی و سئو پلتفرم‌تان، در زمینه منتورینگ سئو نیز آماده خدمت رسانی می‌باشد. در سئو تکنیکال سایت‌های محتوایی؛ بهینه‌سازی بودجه خزش بسیار مهم است. این نوع وب‌سایت‌ها؛ از آن جهت که محتوای زیادی تولید می‌کنند؛ نیاز دارند محتوایشان خیلی سریع ایندکس شود.

قاعدتا باید این بخش را جلوتر و زمانی که ابزارهای مهم سئو را معرفی میکنیم می آوردیم. کلمه ای که با آن از صفحه به صفحه دیگر لینک میدهیم “انکرتکست” گفته میشود. در این پست به مرور زمان تمام موارد را بررسی کرده و قرار میدهیم. اگر فکر میکنید سایتی هست که به باید این موتور جستجو اضافه اش کنیم، کامنت بذارید. قطعا 6 ماهه متخصص حرفه ای سئو نخواهید شد چون تکنیک ها و متد های سئو برای بسیاری از سئوکار ها شخصی هستند و تا به این متد شخصی برسید، احتمالا نیاز به چند سال فعالیت خواهید داشت. اگر سایت وردپرسی دارید یا دوست دارید در 70% پروژه ها که وردپرس هستند فعالیت کنید، اصلا نیازی به برنامه نویسی نخواهید داشت.

سعی کنید همیشه هنگام نوشتن آدرس صفحات از urlهای مفهومی و معنادار برای درک بهتر کاربران استفاده کنید تا به خوبی در ذهن مخاطبان بماند. همچنین نوشتن یو آر ال بهینه شده، تاثیر بسیاری در سئو و سریعتر ایندکس شدن صفحات سایت دارد. با ترکیب و انتخاب کلمات کلیدی دم دراز میتوانید مخاطبانی را که به صورت هدفمند در گوگل جستجو میکنند، به سمت سایت خود جذب کنید و محتوای خود را به آنها نمایش دهید. نوع محتوایی که برای وب‌ سایت یا کسب و کارتان تولید می‌کنید، بستگی به نوع فعالیت، مخاطبان هدف و استراتژی بازاریابی شما دارد. با روش سئو کلاه سیاه میتوان در مدت زمان کمی به نتایج برتر گوگل رسید، ولی جایگاه سایت ماندگاری کمتری خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین عواملی که در این شرایط باید آن را بررسی کنید، سئو تکنیکال است. سئو یا SEO مخفف کلمه search engine optimization می باشد و به مجموعه اقداماتی می‌گویند که با استفاده از آن ها می‌توانید وب‌سایت خود را بر روی کلمات کلیدی مورد نظرتان به صفحه اول نتایج گوگل برسانید. در این مطلب ما قصد داریم تا یک دید کلی از آموزش سئو را در ذهن شما ترسیم کنیم. در این صفحات بیشتر سعی می‌کنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آن‌ها مقاله بنویسیم. ضمن اینکه یک سایت فروشگاهی اگر تیم تولید محتوای بزرگی نداشته باشد؛ نمی‌تواند بیش از ۳ دسته‌بندی داشته باشد.

بنابراین، انتخاب یک هاست با کیفیت و سرعت بالا، اولین گام در بهبود عملکرد وب‌ سایت شماست. میزبانی وب (هاست) شما یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت تأثیر می‌گذارد. با من همراه باشین تا در ادامه این آموزش بهترین روش های بالا بردن سرعت بارگذاری یک صفحه رو بهتون معرفی کنم. در حالی که همه سایت‌ها به نقشه سایت نیاز ندارند، داشتن آن همیشه مفید است و هیچ ضرری ندارد. به ویژه اگر یک وب‌سایت کوچک با تعداد کمی صفحه به هم پیوسته دارید، ممکن است نیاز به نقشه سایت نداشته باشید.

در ادامه آموزش رایگان سئو با رویکردها و استراتژی‌های جدید لینک‌بیلدینگ آشنا خواهید شد. در ساخت نقشه سایت باید به این نکته توجه کنید؛ فقط لینک صفحاتی را در نقشه سایت قرار دهید که دوست دارید ربات‌های گوگل آن‌ها را خزش و ایندکس کنند. برای افزایش CTR صفحه در نتایج جستجو؛ سعی کنید ۲ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید. لینک‌سازی داخلی در صفحات محصول را می‌توان در زیر توضیحات محصول انجام داد. می‌توانید بخش‌هایی مانند محصولات مرتبط ایجاد کنید و از آن‌جا به سایر محصولات لینک بدهید.

این عبارت هیچ مفهومی در بر ندارد و هیچ ارتباطی با الگوریتم اصلی فهرست‌بندی معنایی نهان ندارد. (به عبارت دیگر، اگر محتوای شما بد باشد، انجام سئو بی‌ فایده است). اما مردم بیشتر به دنبال نتایج برند و صفحات تجارت الکترونیک هستند و به همین دلیل است که گوگل نتایج دیجی کالا، ایمالز و ترب را برمی‌گرداند. علاوه بر الگوریتم‌ها، گوگل از ورودی داده‌های انسانی نیز استفاده می‌کند. تنها سوال این است که آیا می‌خواهید برای یادگیری تمام جنبه‌های سئو وقت بگذارید یا به صورت اختصاصی روی یک بخش از سئو تمرکز کنید. تعیین این مسئله در مدت زمان یادگیری شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می‌کنند (24,900,000 متوسط حجم جستجوی ماهانه). بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی که می‌خواهید برای آن‌ها رتبه بگیرید، باید با ارزیابی رقابت، بفهمید چقدر این کار سخت است. البته موتورهای جستجو محاسبات دقیق الگوریتم‌های خود را مخفی نگه می‌دارند. نیازی نیست که همه عوامل موثر بر سئو وب سایت را بلد باشید یا همه الگوریتم های گوگل را بشناسید! اما برای موفقیت وب سایت تان بهتر است تا عوامل کلیدی و شاخص را بلد باشید. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌های موتورهای جستجو، لازم است که متخصصین سئو مداوم خود را به‌ روز نگه دارند تا تاکتیک‌ها و استراتژی‌ های جدید را یاد بگیرند و از ابزارهای تحلیلی نوین بهره ببرند.

وردپرس برای کاربرانی که می‌خواهند با تم‌های آماده به سرعت یک سایت بصری جذاب بسازند بهتر است. جنگو منحنی یادگیری تند و نیاز به دانش پایتون و مفاهیم توسعه وب دارد که آن را برای توسعه دهندگان مناسب می‌کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به مقایسه جنگو و وردپرس بین پارامترهای کلیدی بیندازیم تا به شما در تصمیم‌گیری بهترین گزینه برای نیازهای شما کمک کند. به‌طور مشابه، وب فلو یک ویرایشگر بصری قدرتمند دارد، بسیاری از ویژگی‌های پایه‌ای که برای ساخت یک وبسایت حرفه‌ای نیاز دارید ارائه می‌دهد، میزبانی وب ارائه می‌دهد و پشتیبانی مستقیم مشتری دارد. اما از طرف دیگر، ممکن است ویرایشگر پیچیده به نظر برسد، تنها به تم‌ها، پلاگین‌ها و ادغام‌های محدود دسترسی خواهید داشت و ممکن است کمی گران‌تر باشد.

از طرفی توی بخش ۵ که درباره کلمه کلیدی صحبت کردیم، می‌تونیم از کلمات کلیدی در انکرتکست استفاده کنیم. ولی استفاده نادرست از این موضوع باعث حساس شدن الگوریتم‌های گوگل به سایت ما میشه و ممکنه اثرات منفی‌ای برای سایتمون داشته باشه. چند سال پیش وقتی که محتوای طولانی نوشته می‌شد، خیلی راحت رتبه بالایی رو بین نتایج کسب می‌کرد. هدف اصلی سایت میزفا از این مقاله طولانی، جدا از دادن حس خوب و دانش مناسب، سنجش و تفاوت رفتار کاربران در مقایسه با مقالات غیرطولانی هست. طبق گزارش‌های سایت hubspot، محتوای ویدیویی نرخ تبدیل رو ۸۰ درصد افزایش میده. نرخ تبدیل یعنی میزان کاربری که بعد از دیدن سایت شما به مشتری تبدیل میشه.

جابه‌جایی یک سایت از رتبه ۱ به رتبه ۲ در نتایج گوگل با عبارتی مثل ” آموزش سئو ” ممکنه میلیاردها تومان تغییرات ایجاد کنه و این قدرت گوگل و اهمیت سئو کردن وبسایت رو نشون میده. با نود هزار عضو، جامعه کاربری سئو در Reddit به طور فعال درباره تمام چیزهای مرتبط با جست‌وجو، از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گرفته تا مرزهای سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بحث می‌کند. با تیم وبلاگ‌نویسی Ahrefs که محتوای درجه یک و کاملا با کیفیت و خلاقانه تولید می‌کنند، همواره موضوع تازه‌ای آن‌جا وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید. یکی دیگر از چهره‌های معروف در دنیای جست‌وجو، نیل پتل کسی است که حتما نامش را دنیای جست‌وجو و سئو می‌شنوید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان او، اوبرساجست (Ubersuggest)، جایگزین سریع و خوبی برای برخی از ابزارهای پیچیده‌تر (و پولی) موجود است.

اما اهمیت سرچ کنسول گوگل در بخش بخش سئو باعث شد تا در این بخش به توضیح آن بپردازیم. استفاده صحیح از کدهای اسکیما اهمیت بسیار بالایی در سئو و درک گوگل از محتوای ما دارد. سئو داخلی تمامی مواردی که داخل سایت انجام میشود تا سایت در گوگل بالا بیایید را شامل میشود. این بخش فقط بین بهترین سایت ها مثل همین فرین آکادمی، وبسیما، نوین، وب24 و … سرچ میکنه و بهترین جواب ها رو برای شما نمایش میدهد. آمدن به رتبه های صفحه اول و به خصوص رتبه یک گوگل باعث ورود افراد نیازمند به خدمات ما، به سایت ما میشود.

گوگل از همون روز اول همچین رسالتی داشت که به درد بخور هارو شناسایی کنه و گول یکسری تکنیک های سئوکار های متخلف رو نخوره. آموزش سئو 2023 واقعا شامل تحولات بود؛ حتی برای خود من که فکر می کردم تا ته این فصه سئو رو رفتم. یعنی مثلا ما قبلا توی یک سایت خوب مثل عصر ایران، رپورتاژ آگهی منتشر کردیم و ازش به سایتمون لینک دادیم. بخصوص سایت هایی که خدمات زیبایی کار می کنند، با استفاده زیاد از تصاویر یونیک نمونه کار ها، میتوانند سئو راحت تر و سریع تری داشته باشند. هم اینکه کاربران توجه بسیااااار ویژه ای به عکس نمونه کار ها می کنند. مثلا میدونه که این دوربین رو برای کجا ها اگر استفاده بکنن زود خراب میشه و این حرفو کسی توی سایت ها هنوز نزده.

بعد از اینکه عبارات را پیدا کردید باید میزان سختی رنک گیری آنها را به نسبت به رقبا ارزیابی کنید. در بسیاری از ابزارهای تحقیق عبارات کلیدی دشواری کلمه کلیدی را با عددی بین 0 تا 100 نشان می دهند و هر چه این عدد به صد نزدیکتر باشد رتبه بندی و رنک گیری آن در صفحه اول گوگل سخت تر خواهد بود. تحقیق کلمات کلیدی می بایست اولین قدم در سئو سایت شما باشد و در وضعیت های زیر این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این قسمت شما یاد خواهیم داد که چگونه جایگاه خودتان را در گوگل بدست بیاورید و همچنین چگونه کلمات کلیدی پربازدید سایتتان را پیدا کنید و با آن ها رنک و ارزش سایتتان افزایش یابد. از میان وب سایت های موجود در صفحه اول، بیشترین رقابت میان ۳ وب سایت اول است؛ زیرا بیش از نیمی از کاربران بر روی یکی از 3 وب سایت اول نتایج کلیک می کنند. بیش از ۳۶ درصد از این کلیک ها سهم رتبه اول، حدود ۱۲ درصد سهم رتبه دوم و حدود ۹ درصد سهم رتبه سوم است.

درباره مباحث محتوا در بخش ۴ کامل توضیح دادیم؛ برای دونستن این اصطلاحات عجله نداشته باشید، قول میدیم در پایان کار همه این موارد رو به خوبی بدونید به شرط اینکه خوب بخونید. با ایجاد لینک سازی های داخلی در سایت میتوانید، کاربران و خزنده های گوگل را به صفحات دیگر سایت به صورت هدفمند هدایت کنید و اعتبار صفحات را افزایش دهید. لینک سازی داخلی باعث افزایش تجربه کاربری میشود و به مخاطبان کمک میکند تا سریعتر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. بدین ترتیب هر وبسایتی محتوای با کیفیت و ارزشمند داشته باشد و سئو سایت آن طبق قوانین گوگل پیاده سازی شده باشد، نزد گوگل قابل اعتماد بوده و باعث میشود که در نتایج اولیه خود به مخاطبان نمایش دهد. در نهایت کاربران با کلیک بر روی این لینک ها وارد سایت شده و نیاز خود را برطرف میکنند.

بعد از ماه‌ها تحقیق و کدنویسی موفق شدیم در آکادمی سئو سفینه ابزار سئو کبوتر را برای این کار طراحی کنیم و بعد از آن امکانات دیگری نیز به ابزار سئو کبوتر اضافه کردیم. اگر جزئیات این الگوریتم‌ها فاش می‌شد؛ احتمالا خیلی از افراد کیفیت را رها می‌کردند و فقط به دنبال پاس کردن معیار الگوریتم‌ها بودند. قبل از اینکه وارد فاز اجرایی شویم بیایید ببینیم کل عملیات سئو به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود؟ در هر کتاب سئو که مطالعه کنید می‌بینید کل سئو سایت به ۲ بخش سئو داخل سایت و سئو خارج سایت تقسیم می‌شود. در این مواقع ارائه KPI قابل سنجش می‌تواند اعتمادسازی کند تا همکاری را ادامه دهید. چنانچه یک پروژه سئو در اختیار گرفته‌اید و کارفرما از شما نتیجه درخواست کرد؛ ارائه KPIهای مناسب به کارفرما می‌تواند میزان پیشرفت پروژه را نشان دهد.

نویسندگان حرفه‌ای هنگامی که یک موضوعی را می‌خواهند توضیح دهند برای پر اهمیت جلوه دادن محتوایشان؛ احتیاج به آمارهای دقیقی دارند تا به آن استناد کنند. البته شاید علت این موضوع این باشد که اکثر جستجوکنندگان به دنبال تاکتیک هستند و به جای آن استراتژی را جستجو می‌کنند. بنابراین متخصصین سئو مجبور می‌شوند تاکتیک‌ها را به جای استراتژی مطرح کنند. بعد از الگوریتم‌های mobile freindly و mobile first index موبایل فرندلی بودن سایت مهم‌تر شد. اگر صفحات سایتتان قبلا با آدرس http ایندکس شده است وضعیت کمی متفاوت است و کارتان کمی سخت است.

این مجموعه با بهره‌مندی از یک تیم آموزش دیده و متخصص در سئو محتوا، آماده انجام سفارش تولید محتوای سایت شما می‌باشد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در سئو برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت انجام دهیم، فشرده سازی فایل‌های css و js است. معمولا سایت‌ها دارای تعداد زیادی از فایل‌های css و جاوا اسکریپت هستند که بارگذاری همه آنها منجر به تاخیر در لود صفحه مورد نظر می‌شود. در کنار بک لینک‌های خوب، استفاده از آنها به شیوه اسپم یا در سایت‌های نامناسب می‌تواند تاثیر منفی در رتبه و جایگاه سایت داشته باشد که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته به عوارض آن خواهیم پرداخت. ما سعی کردیم تا آموزش سئو به زبان ساده را به معنای واقعی کلمه در این صفحه برای شما ارائه کنیم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات کامل و جامعی درمورد آن به دست آورید.

هر یک از این ابزارها الگوریتم‌ ها و شاخص‌ های خاص خود را برای ارزیابی و رتبه‌ بندی وب‌ سایت‌ ها دارند که ممکن است با معیارهای گوگل متفاوت باشد. بنابراین، در حالی که این ابزارها می‌توانند دیدگاه‌ های مفیدی درباره سئو ارائه دهند، معیارهای آن‌ها لزوماً با معیارهای گوگل همخوانی کامل ندارند. سئو داخلی و تکنیکال دو بخش اساسی در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو هستند. همون طور که در فصل 2 به تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از ابزار kwfind پرداختم با همون روشها میتونید بهترین کلمات سوالی حوزه خودتون رو پیدا کنین. این ویژگی فرصتی برای جذب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک (CTR) ایجاد می‌کند، حتی اگر سایت شما بهینه‌سازی کامل برای رتبه اول را نداشته باشد. قطعات ویژه معمولاً از سایت‌هایی انتخاب می‌شوند که محتوای آن‌ها معتبر و قابل اعتماد بوده و نیازهای اطلاعاتی کاربران را به‌خوبی برطرف می‌کنند.

مسئله ای که در بسیاری از کلاس ها و کارگاه هایم با آن روبرو هستم این است که تمامی شرکت کنندگان صرفا به دنبال رسیدن به رتبه اول گوگل هستند و برنامه ای برای بعد از آن ندارند. در حالی که بخش بسیار مهمی از فرایند افزایش فروش از طریق سئو، مربوط به زمانی است که کاربر وارد وب سایت شما شده است. سئو فرایندی بسیار شیرین و لذت بخش است که با یادگیری آن می توانید علاوه بر بهینه سازی وب سایتتان، تبدیل به یک متخصص سئو شده و از این طریق کسب درآمد کنید. بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی دارد و یکی از راهکارهای آن بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است که شما را به دیگران معرفی می کند و کاملا رایگان اینکار انجام می شود. مطالب گفته شده در این دوره آموزشی به مدت ۴ ماه طول کشیده و می‌تواند یک منبع خوب برای شما در زمینه سئو و افزایش رتبه باشد.

از نظر اهمیت، بک لینک‌ ها از قوی‌ ترین عوامل تأثیرگذار در رتبه‌ بندی موتورهای جستجو هستند. زمانی که یک صفحه تعداد زیادی بک لینک باکیفیت دریافت می‌کند، موتورهای جستجو این را به‌عنوان نشانه‌ ای از اعتبار و محبوبیت آن صفحه می‌پذیرند. لینک های عمیق، پیوندهایی هستند که به صفحات خاص یا به اصلاح صفحات لندینگ در سایت شما اشاره می کنند، نه فقط صفحه اصلی. این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا مستقیماً به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند. یادگیری سئو (Learn SEO) به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در عرصه بازاریابی دیجیتال به شمار می‌آید. سئو مجموعه‌ ای از فعالیت‌ها و استراتژی‌ هایی است که با هدف بهبود دیده شدن وب‌سایت در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو اعمال می‌شوند.

به موازات آن، من به شما توصیه می‌کنم که آخرین به‌روزرسانی‌های مرتبط با سئو و اخبار موتورهای جستجو را دنبال کنید تا از جدیدترین روندها و اخبار در مورد چیزهایی که آموخته‌اید مطلع شوید. شاید بهترین منبع برای بروز بودن، وب‌سایت searchenginejournal باشد. در فصل تحقیق کلمات کلیدی کاملا توضیح دادم چگونه با ابزار کبوتر؛ خوشه‌سازی (کلاسترینگ) کنید. یکی از بهترین راهکارها که سایت‌های مجله‌ای از آن غفلت می‌کنند ساخت صفحات هاب برای کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی است که در تصویر بالا مشاهده می‌فرمایید.. این نکته مهم را مد نظر داشته باشید همانطور که در فصل لینک‌بیلدینگ توضیح دادم؛ بهتر است اجازه ندهید اتوریتی هیچ کدام از صفحات سایتتان از صفحه اصلی بیشتر شود.

توصیه می‌کنیم مقاله درآمد سئو را بصورت کامل مطالعه کنید تا آشنایی کامل‌تری از بازارکار SEO در ایران به دست آورید. HTTPS، که مخفف HyperText Transfer Protocol Secure است، نسخه‌ای امن از HTTP است. این پروتکل اطلاعات را به صورت رمزگذاری شده انتقال می‌دهد، این بدان معناست که هرگونه اطلاعاتی که بین کاربر و وب‌سایت رد و بدل می‌شود، از دسترسی‌های غیرمجاز محافظت می‌شود. همچنین از دیگر ترفندها برای سئو تصاویر نیز می‌توان به کمتر بودن حجم فایل، ثبت فراداده یا Metadata برای تصویر، قرار گرفتن در مرکز صفحه، ریسپانسیو و مرتبط بودن تصاویر نیز اشاره نمود. در بسیاری از سایت‌ها عبارتی را مشاهده می‌کنیم که شبیه Call to action هستند. این عبارات در برخی از مواقع می‌توانند به عنوان انکرتکست مورد استفاده قرار گیرند.

اگر میخواهید از جزئیات و نحوه عملکرد این الگوریتم باخبر شوید صفحه آموزش الگوریتم رنک برین را مشاهده نمایید. بحث خیلی مفصل است اما بدانید گرفتن رتبه لازمه رعایت معیار های رتبه بندی می باشد. اینکه نرخ پرش عامل سئویی است یا خیر و آیا صفحه ای که بانس ریت بالا دارد مشکل دارد یا نه بحث مفصلی است که در جلسات مفصلا بررسی خواهیم کرد. به عبارت یا متنی که روی آن لینک قرار گرفته است انکرتکست می گویند. مثلا اگر عبارت "خرید کفش ارزان" به صفحه ای لینک شده باشد این عبارت انکرتکست می باشد. کلاکینگ از تکنیک های کلاه سیاه محسوب می شود و در صورت لو رفتن آن موجب جریمه و احتمالا پنالتی خواهد شد.

در صورت بی توجهی و نظارت نکردن به محتواهای تولید شده، به مرور زمان رقبا جای شما را خواهند گرفت. در نهایت، هدف اصلی از تولید محتوا این است که محتوای ایجاد شده برای کاربران قابل فهم و جذاب باشد و نیازشان را برطرف کند. بر اساس محتوا، پلتفرم‌ها، و نیاز مخاطبان، می‌توانید میزان مناسب طول محتوایتان را تعیین کنید. همچنین با تحلیل و بررسی محتواهای تولید شده توسط رقبایتان میتوانید بفهمید چه میزان تعداد کلمات برای جذب و رضایت کاربران نیاز است تا تولید کنید. ساخت نقشه سایت مپ یکی از بهترین و سریعترین روش ها برای ایندکس کردن صفحات مختلف یک وبسایت است. نقشه Sitemap شامل کلیه URLهای (آدرس) صفحات یک وب سایت است که درون یک صفحه با آدرس مشخص قرار داده میشود.

رعایت نکات بالا در کنار نکات فرعی طراحی از جمله انتخاب رنگ سایت،‌ رعایت استانداردهای UX/UI برای بهینه سازی تجربه کاربری و غیره می‌بایست در روند راه اندازی این پلتفرم درنظر گرفته شود. و در کنار آن توجه به اهمیت ساختارسازی سایت در سئو،‌ همگی منجر می‌شود تا بهینه سازی سایت شما با سرعت بالاتری انجام گردد. اگر با نحوه طراحی و دیزاین سایت آشنا نیستید، یک دوره جامع با هزینه‌ای بسیار اقتصادی برای شما درنظر گرفته‌ایم که می‌توانید آن را در صفحه “آموزش طراحی سایت با وردپرس” مشاهده کنید. این آموزش می تواند مکمل خوبی در کنار دوره جامع آموزش سئو مستر باشد. افرادی که مسیر یادگیری سئو را طی می‌کنند، با اصول و قوانین موتورهای جستجو آشنا می‌شوند و می‌توانند با پیاده‌سازی استراتژی‌های مناسب، به بهبود عملکرد وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو کمک کنند. آموزش حرفه‌ ای سئو علاوه بر مباحث تئوری، شامل آموزش ابزارها و تکنیک‌های کاربردی نیز می‌شود تا کارآموزان بتوانند دانش خود را به صورت عملی پیاده‌سازی کنند.

به عنوان مثال اگر آموزش سئو سایت کلمه کلیدی اصلی صفحه مورد نظر ما باشد، همین کلمه را به عنوان انکرتکست به کار می‌بریم بدون آنکه چیزی را به آن اضافه یا کم کنیم. از این رو یادگیری تکنیک‌های مختلف برای ایجاد بک لینک رایگان از اصلی‌ترین نکاتی است که باید در آموزش رایگان سئو با آن آشنا شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌های ساخت بک لینک را معرفی می‌کنیم. اگر از شبکه های اجتماعی خود استفاده می‌کنید می‌توانید به راحتی وبسایت خود را بهینه و بهبود ببخشید. فقط کافیست به نکاتی که در این ویدیو آموزش سئو رایگان به شما گفتیم توجه کرده و آنها را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن شاهد بهبود رتبه‌های وبسایت خود باشید. فرقی نمی‌کند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید.

سعی میکنم به مرور صفحه آموزش الگوریتم های گوگل را آپدیت نمایم و مابقی الگوریتم ها راهم مورد بررسی قرار دهم. الگوریتم MUM مفهوم جدید به محتوا و نحوه پاسخ به کاربران می دهد به شکلی که کاربران در سریعترین زمان ممکن و به بهترین شکل نیاز خود را رفع نمایند. رنک برین بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است و هدف آن تشخیص مفهوم عبارت جستجو شده توسط کاربر و نمایش بهترین نتیجه به آنها می باشد. به زمانی که کاربر با کلیک روی نتایج موتور جستجو وارد یک صفحه شده تا زمانی که مجدد به صفحه نتایج (همان کوئری یا کوئری مشابه) بازگردد دوئل تایم میگوییم. سئو تکنیکال بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه نمی گنجد، لذا در صورت تمایل از صفحه آموزش سئو فنی (تکنیکال) سایت دیدن نمایید. مشاهده صفحات وب مثل یک کاربر واقعی نیازمند دانلود تمام سورس های موجود در صفحه (کدهای css، js، تصاویر و …) می باشد که این امر به شدت هزینه بردار است.

ابزار Keyword Planner از دیگر ابزارهای گوگل است که همانطور که از اسم آن پیداست، به شما در تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت کمک می کند. این ابزار LSI ها و Long-tail های کلمه کلیدی سرچ شده، میزان ترافیک آن، سختی این کلمه کلیدی، و CPC را در اختیار شما قرار می دهد. فاکتور مهمی در آموزش سئو خارجی و بک لینک سازی وجود دارد به نام انکرتکست. انکرتکست یا Anchor Text کلمه یا عبارتی است که با استفاده از آن، بک لینک خود را می سازید و از این رو انتخاب انکرتکست درست و مرتبط برای بک لینک سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت داشته باشید که نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کرده، و تلاش کنید که کلمات کلیدی مرتبط را به کار ببرید.

اگر انتخاب شما دوره‌ی رایگان آموزش سئو است پس به سراغ درس اول بروید. برای مطالعه‌ی این درس کافیست از بخش سمت راست صفحه سایت روی درس اول کلیک کنید یا از طریق دکمه‌ی پایین صفحه به سراغ دروس اول بروید. در این که اصول سئو به سختی تغییر می‌کند، هیچ شکی نیست؛ اما ممکن است تاثیر برخی از فاکتورها و جزئیات مرتبط با آن در طول زمان کمتر و بیشتر شود. همچنین گوگل چندین به‌روزرسانی در سال برای عملکرد بهتر الگوریتم‌ها ارائه می‌دهد تا بتواند نتایج جستجو را به آن چیزی که کاربر می‌خواهد، نزدیک و مرتبط‌تر کند. موارد زیر، از جمله دلایلی است که افراد زیادی به سمت یادگیری SEO جذب می‌شوند و دوست دارند سئو را به‌طور کامل و جامع آموزش ببینند.

همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به نام تعداد ایده آل کلمات کلیدی در یک صفحه وجود ندارد (معروف به چگالی کلمه کلیدی). استفاده از کلمه کلیدی اصلی در سرخط H1 صفحه بهترین شیوه استفاده از آن است. قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه (و به مقدار کمتری در توضیحات متا) بسیار مهم است. بسیاری از بازاریابان در گذشته به اشتباه فکر می‌کردند که محتوا و بهینه‌سازی موتورهای جستجو بازیگران مجزایی هستند. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از همکاری این دو مورد بهره‌مند شوید.

این عناصر معمولاً در نتایج جستجوی گوگل و هنگام اشتراک‌گذاری لینک صفحه در شبکه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شوند و نقش مهمی در جذب کاربران دارند. وب‌سایت‌هایی که در صدر نتایج جستجو قرار دارند، اعتبار بیشتری نزد کاربران دارند. یادگیری سئو به شما کمک می‌کند تا به این موقعیت دست پیدا کنید و به این ترتیب، به اعتبار برند خود بیافزایید. از این رو، آموزش سئو شامل فهمیدن مفاهیم کلیدی همچون کلمات کلیدی، تولید محتوا با کیفیت، ساختار سایت، پیوندهای داخلی و بیرونی، و بهینه‌سازی برای موبایل است. سایت مپ فایلی است که در سرچ کنسول سایت قرار گرفته و مهم ترین صفحات را آن به موتورهای جستجو نشان می دهد.


لینک منبع