آموزش سئو برای مبتدیان برای سایت خبری
برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ آموزش سئو رایگان!
به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل میافتد برای ما خیلی مهم و ضروری است. ما برای اینکه اعتبار و ارزش یک نفر را بسنجیم، توجه میکنیم که اطرافیانش راجب او چه چیزهایی میگویند و همچنین توجه می کنیم این فرد از نظر دور و اطرافیانش چطور آدمی است. به جای این که مدام یک کلمه را در متن تکرار کنید می توانید از این کلمات بهره بگیرید. هر تیتری که درصفحه سایت وجود دارد یکی از این 6 مورد را شامل میشود. دومین مزیتی که استفاده از هدینگها به دنبال دارد را میتوان ایجاد یک ساختار منسجم و منظم برای مطالب پستها دانست. هنگامی که مطالبی را در گوگل سرچ میکنید قسمت زیر عنوان که با رنگ آبی و بولد شده نمایش داده می شود، دیسکریپشن (توضیحات متا) قرار میگیرد.
با این کار افراد مجبور میشوند در صفحات پر بازدید خود؛ لینک صفحات دستهبندی یا محصول شما را قرار دهند تا به ازای هر ورودی از آن سایتها که به فروش منجر شود؛ درصد دریافت کنند. اما نکات مخصوصی نیز برای سئو اینگونه سایتها وجود دارد که در ادامه آموزش سئو به زبان ساده توضیح خواهم داد. البته ممکن است سایت شما از قبل به سرچ کنسول متصل باشد؛ بنابراین فقط نکات را چک کنید. افزونه یواست سئو در ستون سمت چپ صفحه؛ تعدادی صفحات پیشنهادی برای لینکسازی داخلی به شما ارائه میدهد. در هر جای صفحه که نیاز بود کاربر اطلاعات بیشتری داشته باشد؛ یک لینک داخلی به سایر صفحات بدهید.
فقط کافی است با ارائه دهنده هاستتان تماس بگیرید و از آنها بخواهید پروتکل SSL را روی سایتتان نصب کنند تا سایت شما با HTTPS نمایش داده شود. با پیادهسازی نکات بالا در صفحه میتوانید معیار core web vitals را تا حد مطلوبی بهبود ببخشید. برای بهینهسازی سایت از نظر core web vitals باید نکات زیر را در صفحه رعایت کنید. لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمیدانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است. البته راهکارهایی برای معناگرایی وجود دارد که تا حدی اثبات شده هستند و در ادامه به آنها میپردازم. ایده اصلی در معناگرایی این است؛ از کلمات مرتبط به کلمه کلیدی در صفحه استفاده شود.
شما سعی کنید حتما مقدمه قوی بنویسید و دیگر اطلاعات ارزشمند وارد کنید تا محتوای صفحه زیر ۱۰۰۰ کلمه نباشد. کار بعدی شما یافتن و ساختن کلمات کلیدی لانگتیل برای آن حوزهها است. مثلا شما یک مجله در حوزه تربیت فرزند دارید و در پروسه کیورد ریسرچ متوجه میشوید مبحث بازی کودکان نسبت به سایر مباحث پر جستجوتر است. در فصول قبل؛ به خیلی از موارد سئو پرداخته شده است، پس اینجا تکرار مکررات نمیکنیم و فقط نکات مربوط به سئو سایتهای وبلاگی را توضیح میدهم. ضمن اینکه اگر مباحث را متوجه نمیشوید حتما ابتدا دروس کامل را بگذرانید و سپس به اینجا باز گردید. از آنجا که ذات این سایتها با تولید محتوای زیاد عجین شده است؛ مدیریت سئو این سایتها بسیار مهم است و یک اشتباه میتواند لطمات جبرانناپذیری به همراه داشته باشد.
ما در این صفحه از وبسایت SEOEDU سعی داریم تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما آماده کنیم و برای همین نیاز داریم تا برای تکمیل موضوعات این مقاله از شما کمک و حمایت دریافت کنیم. هر ایده و موضوعی درمورد پیشرفت و تقویت این صفحه را پذیرا هستیم و شما میتوانید موضوعات ناقص این محتوا را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما تکمیل و بدون نقص نماییم. • کاربران با سرچ چه کلماتی وارد سایت ما میشوند؟• وضعیت وب سایت در نتایج جستجو چگونه است؟• چه مشکلاتی تاثیر منفی روی سایت گذاشتهاند؟• چگونه میتوان کارایی و کیفیت سایت را افزایش داد؟• و… . صفحاتی که به عنوان لندینگ پیج محصول شناخته میشوند در آموزش سئو سایتهای فروشگاهی بسیار مهم هستند. اولین مدل، صفحاتی هستند که به عنوان یک پست تایپ درنظر گرفته شده و مانند پیجهای دیگر محصول اقدام به فروش کالا، درج مشخصات و غیره میکنند.
این ابزارها به شما کمک میکنند تا ترافیک وبسایت، رتبهبندی کلیدواژهها و سایر معیارهای مهم را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف سئو سایت خود را شناسایی کنید. ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اشاره دارد که از طریق نتایج جستجوی رایگان موتورهای جستجو به وبسایت شما میرسند. شما یک تحلیل دقیق از اینکه چگونه آن صفحه برای دستهبندیهای مختلف بهینهسازی شده است، مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، بخش «Content» اطلاعات زیادی درباره اینکه چقدر مؤثر از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کردهاید، نشان میدهد. موتورهای جستجو میخواهند محتوای مرتبط و باکیفیت را برای هر جستجو به نمایش بگذارند. بنابراین، ایجاد محتوای باکیفیت یکی از مهمترین مراحل در این آموزش سئو است.در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای باکیفیت را بیان کردیم.
فرقی نمیکند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید. شما علاقمندان میتوانید همین حالا از دوره آموزش رایگان SEOEDU استفاده کرده و مسیر یادگیری مقدماتی این حرفه را از هر جایی که در کشور هستید شروع کنید. در صورت علاقمندی، دورههای آموزشی مکمل نظیر “سئو مستر” و دوره “سئو سایت فروشگاهی” نیز در سایت ما قابل استفاده هستند. به این نکته توجه کنید که تمام راهها در افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان نیست و باید برای آن هزینههایی به خصوص در بخش سئو خارجی درنظر بگیرید. دیده شدن سایت در گوگل در حوزههای پر رقابت مستلزم درنظر گرفتن بودجههای بزرگ است. توجه کنید که استفاده از سئوکاران حرفهای میتواند با دانش، تجربه آنها و انتخاب یک استراتژی صحیح، هزینههای سئو سایتها را به شدت کمتر کند.
سئو ممکن است برای مبتدیان پیچیده به نظر برسد، اما ما قصد داریم مرحله به مرحله نحوه انجام سئو برای وبسایت شما را توضیح دهیم. وظیفه ما ارائه خدمات گوناگون برای رشد و پیشرفت کسب و کارهایی است که علاقه به فعالیت در بستر وب دارند. خوشحالیم که بعد از گذشت نه سال، تمامی اتفاقات مثبت مان را با شما شریک باشیم. از مزیت های فراوان آپدیت محتوا تا می توانید استفاده کنید، الگوریتم تازگی محتوا در نهایت به کمک وبسایت شما می آید. یک اینکه اختصاص بودجه، میزان فعالیت و انرژی اگر روی یک حوزه تخصصی معطوف شود، نتیجه به مراتب بهتری نسبت به پا گذاشتن در تمامی حوزه ها و ضعیف عمل کردن دارد. البته اگر سرمایه بالایی دارید و می توانید چندین متخصص توید محتوا، خبرنگار و پشتیبان سایت استخدام کنید هیچ مشکلی برای ورود به دنیای خبرگزاری های عمومی نیست.
5- برخی از مباحث در این حوزه جستجوی دائم و همیشگی دارند که برنامه ریزی صحیح و تولید این گونه محتواها که به محتوای همیشه سبز معروف هستند نیز می تواند سبب گسترش وبسایت شود. سرچ انجین لند، سایت مرجعی برای آموزش سئو است پس راهنمای سئو آن یکی از مهمترین و مفیدترین راهنماهای سرچ موجود است. ساختار نقشه سایت و تقسیم آن به چند بخش ممکن است الزاما باعث ایندکس بهتر نشود ولی کمک میکند تا بتوانید بخشهایی که مشکل فنی دارند را پیدا کنند و ممیزی را راحتتر انجام دهید. مثلا اگر تعدادی از مقالات در بخش سرگرمی هستند باید در سایت مپ XML سرگرمی قرار بگیرند. بودجه خود را صرف خزش صفحات کم ارزش نکنید زیرا همین باعث میشود محتوای ارزشمند شما دیده نشود.
من در مقاله کسب در آمد از سئو ۸ روش کاربردی و اجرایی آموزش دادهام. قبل از اینکه وارد خلاصه آموزش سئو شویم میخواهم شما را با رویکردهای درآمدزایی از سئو آشنا کنم. چنانچه با مفاهیم ابتدایی سئو آشنا هستید میتوانید از این خلاصه آموزش استفاده نمایید. در این صفحه هر آن چیزی که برای یادگیری سئو از سطح مبتدی تا پیشرفته نیاز دارید فراهم است. اما کمی زمان بگذارید تا معیارهای هر کلمه کلیدی را ارزیابی کنید.
دقت کنید که صفحه مقاله یا محصول را فقط در دستهبندی و تگهایی قرار دهید که واقعا مرتبط هستند. ضمن اینکه شما در مرحله ساختارسازی سایت؛ باید تگها و دستهبندیهای سایت را مشخص کنید و اینجا فقط اختصاص دهید. برای لینکسازی داخلی در صفحه محصول میتوانید در زیر متن محصول و در یک کادر مجزا از متن؛ به محصولات مرتبط لینک دهید. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان مینویسید. بنابراین امکانات زیادی برای نوشتن مقاله در اختیار شما قرار میدهد.
تا انتهای این مقاله با همراه باشید تا عوامل موثر بر روی سئو سایت خبری را برسی کنیم. سئو (SEO) یا بهینهسازی موتور جستجو، مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها است که برای بهبود دیدهشدن و رتبهبندی یک وبسایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل به کار میرود. سئو شامل بهینهسازی محتوا، ساختار سایت، استفاده از کلیدواژهها، لینکسازی و بهینهسازی فنی سایت میشود. در تصویر بالا کاملا قابل مشاهده است که میزان جستجو توسط گوشی موبایل در وبسایت های خبری تا چه اندازه بیشتر از دیوایس دسکتاپ است. امــــا اگر قبل از آن سئو تکنیکال سایت بسیار مهم است در مقاله آموزش سئو تکنیکال به آن پرداخته شد.
در طول آموزش کاربردی سئو وب سایت، شرکتکنندگان نحوه انجام ممیزی وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی داخلی صفحات، تولید و بارگذاری محتوا، ساخت لینک و بهینه سازی عملکرد وب سایت را یاد میگیرند. آنها همچنین یاد میگیرند که چگونه از ابزارهای سئو برای نظارت بر ترافیک وب سایت، بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل دادههای وب سایت استفاده کنند. رعایت نکات بالا در کنار نکات فرعی طراحی از جمله انتخاب رنگ سایت، رعایت استانداردهای UX/UI برای بهینه سازی تجربه کاربری و غیره میبایست در روند راه اندازی این پلتفرم درنظر گرفته شود. و در کنار آن توجه به اهمیت ساختارسازی سایت در سئو، همگی منجر میشود تا بهینه سازی سایت شما با سرعت بالاتری انجام گردد. اگر با نحوه طراحی و دیزاین سایت آشنا نیستید، یک دوره جامع با هزینهای بسیار اقتصادی برای شما درنظر گرفتهایم که میتوانید آن را در صفحه “آموزش طراحی سایت با وردپرس” مشاهده کنید. این آموزش می تواند مکمل خوبی در کنار دوره جامع آموزش سئو مستر باشد.
در نهایت، میزان علاقه، اشتیاق و پشتکار شما در یادگیری سئو نقش اساسی ایفا میکند. همچنین از دیگر ترفندها برای سئو تصاویر نیز میتوان به کمتر بودن حجم فایل، ثبت فراداده یا Metadata برای تصویر، قرار گرفتن در مرکز صفحه، ریسپانسیو و مرتبط بودن تصاویر نیز اشاره نمود. این آپدیت در طول مدت تقریبا 26 روز برای هسته گوگل انجام شده و شامل تنظیمات دورهای برای الگوریتمهای آن است. بهبود ارتباط و کیفیت صفحات و نتایج گوگل از جمله اهداف این آپدیت هستند. به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
در دوره آموزش html css ، به زبانی ساده، مفاهیم کلیدی و پایهای اینترنت و وب رو بررسی میکنیم و در نهایت یاد میگیریم چطور وبسایتهای حرفهای طراحی کنیم. این روش بر پایه رعایت اصول و قوانین موتورهای جستجو استوار است و با تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند برای کاربران، به بهبود رتبه وبسایت در درازمدت کمک میکند. موتور جستجوی گوگل از الگوریتمهای پیچیدهای برای رتبهبندی وبسایتها استفاده میکند. این الگوریتمها به طور مداوم در حال تغییر و بهروزرسانی هستند تا نتایج مرتبطتر و باکیفیتتری را به کاربران نمایش دهند. آموزش سئو مستلزم آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل در سئو و درک نحوه عملکرد آنهاست.
اما خب تا جایی که من میدانم استفاده از لینک های داخلی در سایت های خبری خیلی امکان پذیر نیست. چراکه حجم مطلب این سایت ها به شدت بالا بوده و واقعا لینک سازی کردن بین آنها کار سختی است. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیبهای اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن میسازند و بهکار میبرند.
در بخش آموزش سئو، آشنایی با ساختار سایت بسیار مهم است تا بتوانید درک کلی از اقدامات سئو داخلی داشته باشید. منظور از ساختار سایت در سئو، به معنای اجزای سازمان دهی شده سایت شما هستند که میتوانند صفحات، پستها، طبقه بندیها، دستهها، برچسبها و urlهای آنها باشد. ساختار سایت از آنجایی مهم است که گوگل را هدایت میکند، با محتوای شما رقابت نخواهد کرد و تجربه کاربری و درک کاربر از سایت شما را تسهیل خواهد نمود. به طور کلی میتوان گفت که ریپورتاژ خبری برای سئو خارجی بسیار مناسب است و میتواند گزینهی خوب و ایده آلی برای بک لینکها باشد. در آموزش صفر تا صد سئو تا حدودی با اهمیت بک لینکها آشنا شدهاید و اکنون میتوانید میزان اهمیت ریپورتاژ را بهتر درک کنید.
در این دوره، شما یاد میگیرید که چطور میتوانید سازنده انواع مختلف وبسایتها باشید. به همین علت، بر خلاف سالهای گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود. قطعا داشتن دانش برنامه نویسی در بحث سئو به شما کمک میکند اما اینکه آگاهی و تسلط آن اجباری است، خیر! شما میتوانید با آگاهی از مباحث مقدمانی برنامه نویسی که مربوط به سئو میشوند، به راحتی با تیم برنامه نویسی ارتباط گرفته و مشکل خود را با کمک آنها برطرف کنید. برای دریافت جواب سوالات آموزش سئو خود میتوانید از طریق بخش نظرات همین صفحه اقدام نمایید و سوالات خود را در زمینه سئو از آقای دهقانی بپرسید.
این عمل باید به گونهای انجام شود که انتقال اعتبار به خوبی صورت گرفته و صفحات مبدا و هدف و انکرتکستها به درستی انتخاب شوند. واکنشگرا بودن سایت بدین معناست که این پلتفرم برای تمامی دستگاههای موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و … طراحی شده است. در نتیجه کاربر از دستگاههای مختلف برای مشاهده سایت و دسترسی به امکانات آن مشکلی نخواهد داشت. از این رو برای آن که بتوان اطلاعات مهمتر را در اختیار آنها قرار داد، میبایست به خزندهها اعلام کنیم که کدام مطالب سایت ما را ببیند. برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملا حرفهای انجام دهید و آنها را مو به مو اجرا کنید.
به طور کلی با استفاده از کلمات کلیدی درست و به اندازه، ایجاد بک لینکهای اصولی و استاندارد، لینک سازی داخلی و خارجی و … میتوانید سئو کلاه سفید را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اکثر روشها و تکنیکهای سئو کلاه سفید را میتوان به صورت آموزش رایگان سئو در سطح وب تماشا کرد. همچنین پیشنهاد میکنیم حتما مقالات تکمیلی بلاگ SEOEDU را دنبال کنید. افرادی که مسیر یادگیری سئو را طی میکنند، با اصول و قوانین موتورهای جستجو آشنا میشوند و میتوانند با پیادهسازی استراتژیهای مناسب، به بهبود عملکرد وبسایتها در نتایج جستجو کمک کنند. آموزش حرفه ای سئو علاوه بر مباحث تئوری، شامل آموزش ابزارها و تکنیکهای کاربردی نیز میشود تا کارآموزان بتوانند دانش خود را به صورت عملی پیادهسازی کنند.
فرض کنید شما قصد دارید به یک گردش کوهنوردی بروید اما نمیدانید کفشهای شما برای آن مناسب هستند یا خیر. بنابراین یک عکس از کفش خود گرفته و در جستجوی گوگل پرسش خود را مبنی بر مناسب بودن این کفش برای کوهنوردی مطرح میکنید. گوگل با درنظر گرفتن تصویر و مرتبط کردن آن با سوال شما، قادر است محتوای بلاگی را پیشنهاد دهد که فهرستی از بهترین کفشها برای کوهنوردی را معرفی مینماید. گوگل MUM مخفف عبارت Google Multitask Unified Model، به معنای مدل یکپارچه چندوجهی گوگل است که بروزرسانی آن از ژوئن سال 2021 ارائه شد. این فناوری به کمک هوش مصنوعی، بعد جدیدی از جستجو و درک اطلاعات را برای گوگل و کاربران می گشاید.
پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.
هر چه این توضیحات واضحتر بوده و موضوع صفحه را به خوبی به کاربر تفهیم کند، احتمال آن که کاربر به صفحه وارد شود را نیز بیشتر میکند. از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد تا کاربر تجربه بهتری از سایت داشته و از این طریق بتوان رتبهی سایت را در گوگل بهبود داد. Structured data به معنی دادههای ساختار یافته است که به موتور جستجو گوگل کمک میکند تا بتواند مطاب سایت را راحتتر درک کرده و آنها را در نتایج سرپ به شیوهای کاملتر نمایش دهد. منظور از بازاریابی محتوا، توسعه و توزیع محتوا در بخشهای مختلف اعم از بلاگ، پستهای رسانه اجتماعی، صفحات محصول و غیره است. این کار به گونهای انجام میشود که موضوعات در سایت شما پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت منجر به ایجاد روابط قویتر با مشتریان و کاربران شما شود.
چراکه برای موفقیت در گوگل، روش های مختلفی برای حوزه های مختلف می بایست در پیش گرفت تا در نتایج بالای گوگل قرار بگیرید و قطعا یک روش برای موفقیت در گوگل وجود ندارد. یک سایت خبری میتواند ترافیک زیادی داشته باشد اما اگر خطای فنی داشته باشد که رفع نشوند به راحتی رتبه خود را از دست میدهید. بسته به تعداد مقالههایی که قصد دارید روزانه منتشر کنید، پورتال خبری شما میتواند منبع بسیار خوبی برای ترافیک کاربران باشد. اگر خطاهای فنی دریافت و آنها را کنترل نکنید ترافیک خود را از دست میدهید. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/