افزایش بازدهی با تبلیغات هوشمند در اینستاگرام2023-02-09
راهکارهای نوین در تبلیغات اینستاگرام تحلیل استراتژیها و تاثیرات بر مخاطبان تابناک
واژه گستر با انتخاب اینفلوئنسرهای معتبر و تاثیرگذار، کمپینهای تبلیغاتی موفقی را به اجرا گذاشته است که بازدهی بالایی داشتهاند. این شرکت با تحلیل دقیق دنبالکنندگان و تاثیرات اینفلوئنسرها، همکاریهای هدفمندی را ترتیب میدهد که موجب افزایش شناخت برند و تعامل با مخاطبان میشود. محتوای ویدئویی به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در اینستاگرام شناخته میشود. با توجه به الگوریتم اینستاگرام که تعامل کاربران با محتوا را به شدت مورد توجه قرار میدهد، ویدئوها میتوانند به افزایش نرخ تعامل (engagement) و دیده شدن بیشتر تبلیغات کمک کنند.
نمونه کار تبلیغات اینستاگرام برای پیج modelika.co
وقتی همه چیز را اصولی انجام داده باشید، کار چندانی در این قسمت باقی نمیماند. بعد از مشخص کردن اهداف تبلیغات خود و وارد کردن آنها در یک جدول، تنها کاری که باقی میماند مقایسه کردن است. هر چند فاکتور بالا دقیق نیست؛ اما یکی از سادهترین و سریعترین راه هایی است که میتواند به محاسبه و بهبود کیفیت تبلیغات کمک کند. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. بنابراین برای نتیجهگیری بهتر از چنین روشی، قبل از هر کاری بهتر است درباره اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر بدانید.
این گزینه مناسب افرادی است که محتوای آماده و مناسبی ندارند و ترجیح میدهند تولید محتوای تبلیغاتی را خودشان انجام ندهند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد میکنیم از این قابلیت استفاده کنید. تبلیغات ارگانیک و موثر در اینستاگرام نیز بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کسب وکارهای ایرانی را تشکیل میدهد. محتوای خلاقانه و جذاب, استفاده هدفمند از هشتگها, ایجاد تعامل با کاربران و همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر از جمله روشهای رایج هستند.
حال فرض کنید آن صفحه برای شما هزاران فالوور فیک بزند که پاک کردن آن دردسر است. پس از همین الان هر جا که نام تبلیغ ارزان به گوشتان خورد، به آن فکر نکنید. تبلیغات ارزان وجود ندارد؛ مگر آن که شما بودجه کمی برای تبلیغ کنار گذاشته باشید و در تعداد کمی از صفحات تبلیغ بروید. بنابراین یکی از مسائلی که می تواند روی هزینه تبلیغات تاثیرگذار باشد بودجه در نظر گرفته شده است. در کسب و کارهای بزرگ محدودیت خاصی برای بودجه تبلیغات وجود ندارد و کیفیت مهم تر است. در حالی که در کسب و کارهای کوچک محدودیت بودجه وجود دارد و باید متناسب با میزان بودجه ای که در آن زمان در نظر گرفته اید، برای تبلیغات هزینه کنید.
تستیمونیال یا رضایت مشتریان در آن بهصورت متن، ویدیو یا صوت وجود داشته باشد. در صفحات اینستاگرام متنهای چندخطی یا پستهای طولانی مورد استقبال قرار نمیگیرند. این نوع محتوا با استقبال بیشتری روبرو شده و محبوبیت بیشتری پیدا میکنند.
البته تاثیرگذاری آن را نمی توان نادیده گرفت و باید دید که برای کسب و کار شما کدام یک تاثیرگذارتر است. اگر صفحه ای را برای تبلیغ انتخاب می کنید، حتماً چک کنید که در روز چه تعداد تبلیغ قرار می دهد. اگر صفحه ای است که همیشه در حال انتشار تبلیغ است، مطمئن باشید که مخاطبان تعامل خوبی با آن صفحه ندارند. چرا؟ چون کاربران صفحه ای که همیشه در حال انتشار تبلیغات است را اصلاً دوست ندارند که بخواهند با آن تبلیغ کنند.
با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند. مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست.
همین رستوران با تبلیغ خود در پیج خبرهای محلی شهر خود، میتواند بازدهی فوقالعادهای را تجربه کند. فرض کنید مخاطب شما به محصولی برای تراشیدن ریش نیاز دارد که سبک باشد. تبلیغ شما باید روی این دست بگذارد که دست مصرفکننده موقع استفاده از این محصول درد نمیگیرد و سهولت استفاده را نشان دهد. در تبلیغات پیامکی هم دادههای پنل پیامکی مثل نرخ رسیدن پیامک به مخاطب، در کنار لینک ترکر پیامکی ابزارهای اندازهگیری معیارهای ما هستند. حالا چطور؟ بهینهسازی تبلیغات به جنس و نوع آن بستگی دارد؛ ولی بهطور کلی، میتوان ۵ مرحله برای آن در نظر گرفت که در این مقاله با هم بررسی میکنیم. سایت رشد گرام دارای نماد اعتماد الکترونیکی میباشد و برای تمام خدمات خود یک گزارش کامل برای شما ارسال میکند و تمام دغدغه های شما را رفع و مرتفع میکند.
متاسفانه برخی از افراد در اندازه گیری این فاکتور، به اشتباه از ایمپرشن استفاده میکنند. استیکر Add Yours یکی از بهترین ابزارها برای افزایش تعامل و دیده شدن پیج در استوریهای بقیه است. تنها کاری که باید برای استفاده از این روش تبلیغات در اینستاگرام انجام دهید، جمع کردن 600 – 700 فالوور فعال و هدفمند است. یک زمینه پیدا کنید که این افراد به آن علاقمند باشند و همان را هدف قرار دهید؛ کار شما تمام است. اگر اکانت شما توسط اینستاگرام تایید شده یک فرصت عالی پیش روی شماست و آن قرار دادن دکمه call to action یا افزودن لینک به استوری های اینستاگرام است. دکمه call to action به مخاطبین این امکان را می دهد تا در مورد یک محصول اطلاعات بیشتری به دست آوردند.
تبلیغات هدفمند با استفاده از دادههای دقیق کاربران، به شرکتها کمک میکند تا پیامهای خود را به مخاطبان مناسب برسانند. واژه گستر با تحلیل دادههای کاربران و استفاده از ابزارهای پیشرفته تبلیغاتی، توانسته است تبلیغات خود را به صورت هدفمند و بهینه اجرا کند. اگر تخصص کافی در زمینه تبلیغات اینستاگرام نداشته باشید و کمپین های تبلیغاتی برگزار کنید، باعث می شود تا هزینه جذب هر فالوور برای شما خیلی زیاد باشد و اصلاً به صرفه نباشد. این دقیقاً اشتباهی است که کاربران زیادی مرتکب می شوند و هنگامی که هزینه مشاوره تبلیغات نمی دهند، فکر می کنند که سود کرده اند.
کافی است حساب تجاری اینستاگرام خود را شارژ کنید و اطلاعات تبلیغ را به آن بدهید. در تبلیغاتی که قرار میدهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد. مثلاً دعوت به اقدام شما، میتواند این باشد که کاربر وارد استوری شود، صفحه را بالا بکشد، وارد وبسایتتان شود، ایمیل خود را در فرم مربوطه وارد کند تا کد تخفیفی برایش از طریق ایمیل ارسال شود. با این توضیحاتی که در بالا ارائه شد، فکر میکنم باید متوجه شده باشید که چقدر مهم است که تبلیغ در زمان درستی نمایش داده شود. سعی کنید تبلیغات خود را زمانی قرار دهید که اتفاق بزرگی قبل از آن رخ نداده باشد، چون در این حالت، فضای اینستاگرام بیشتر تحت تأثیر آن اتفاق قرار دارد و امکان دارد تبلیغ شما، چندان دیده نشود. این اتفاقات میتواند شامل زلزله، سقوط هواپیما و مواردی از این دست باشد.
معرفی کردن اکانت اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی، وب سایت، ارسال ایمیل و… ترافیک ورودی به صفحه اینستاگرامتان را افزایش می دهد و در نتیجه منجر به افزایش نرخ تعامل اینستاگرامتان می شود. در نهایت بهتر است همگام با افزایش فالور در راستای مدیریت اکانت و پست گذاری بهینه، تعامل با مخاطب و موارد این چنینی نیز گام بردارید تا فالورهای خود را از دست ندهید. یکی دیگر از روشهای تبلیغات در اینستاگرام که بازدهی متوسطی دارد، تبلیغات در صفحات عمومی است.
البته ناگفته نماند که با ورود اینستاگرام، فیس بوک جایگاه خود را به این شبکه واگذار کرد و اکنون اینستاگرام بزرگترین و پرکاربردترین شبکه اجتماعی در ایران محسوب میشود. روش تبلیغات به موضوع پیچ شما بستگی دارد، با این حال موفقترین تبلیغات در کمپینهای اینستاگرامی از نظر تعدادی کلیک روی لینک، تبلیغ تک تصویری بوده است و بعد از آن آگهی استوری قرار میگیرد. اگر چند کمپین مختلف را مدیریت میکنید، انتخاب نام برای کمپین تبلیغات اینستاگرام باعث میشود، کنترل و نظارت بهتری روی آن داشته باشید. همچنین استفاده از یک نام هیجانانگیز برای یک کمپین تبلیغاتی باعث جذب بیشتر مخاطب میشود. استفاده از تجربه و مهارت افراد باعث میشود بهترین تبلیغات را با کمترین هزینه برای کسبوکار خود داشته باشید. همچنین اگر قصد راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی با وسعت زیاد دارید، میتوانید از برنامههای کاربردیتر مانند Ads Manager، Power Editor و Facebook Ads API استفاده کنید.
استفاده از پلتفرمهای تبلیغ بازدیدی :
- {
- اگر هشتگگذاریهای مناسبی انجام بدهید، پستهای شما بهتر دیده شده و بازدید بیشتری خواهند داشت. |}
- اهمیت محتوای جذاب در پیج به اندازه اهمیت طعمه بر سر قلاب ماهیگیری است. {
- اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... |}{
- اگر درباره اقدامات مختلف برای اجرای تبلیغات در اینستاگرام سوالی دارید، حتما از طریق دیدگاه با ما در میان بگذارید. |}
- همچنین استفاده از یک نام هیجانانگیز برای یک کمپین تبلیغاتی باعث جذب بیشتر مخاطب میشود.
- این دعوت همان عملی است که وقتی مخاطب انجام دهد، برای ما سودآور است و بر اساس آن بازدهی تبلیغ خود را میسنجیم.
اگر هنوز پرسونا تعریف نکرده باشید، بهتر است مشخص کنید که مخاطبان اصلی محصولات و خدمات شما چه کسانی هستند. برای مثال شما پستی برای تبلیغ یک همایش در اینستاگرام منتشر میکنید. میخواهید این پست تا پایان مدت ثبتنام برای حضور در این همایش، 5000 بازدید داشته باشد.
در واقع کپی رایتینگ به این معنی است که شما محتوای جذابی روی بنر قرار دهید. مثلاً اگر عنوانی برای بنر انتخاب کردهاید، آن را به شکلی حرفهای بنویسید تا نظر کاربران جلب شود. کپی رایتینگ هنر نوشتن محتوا است تا بتوانید نظر مخاطبان زیادی را برای دنبال کردن خودتان جلب کنید. گاهی اوقات کپی رایتینگ به قدری مهم است که میتواند نرخ تبدیل تبلیغات را تا چند صد درصد افزایش دهد!
حداکثر 2200 کاراکتر فضای کافی برای نوشتن داستان، تجربیات، معرفی برند، نظرسنجی یا پرسیدن سوال از مخاطبین و… خواهد بود. سعی کنید در کپشن ها خودتان باشید و با لحن مخصوص به خودتان با مخاطبین صحبت کنید. کپشن از موثرترین روش های افزایش نرخ تعامل و بالابردن بازدهی پیج اینستاگرام است. اما رایجترین شکل تبلیغات اینستاگرامی این است که افراد و کسب و کارها، تبلیغات خود را از طریق صفحات پربازدید و دارای فالوور نسبتاً زیاد، نمایش میدهند.
در تبلیغات ویدیویی هم باید روی مواردی مثل اشارهکردن به نام برند، استفاده از ویدئوی واقعی و موشن گرافیک در جای مناسب، داشتن کالتواکشن و… کار کنیم. تبلیغ شما با توجه به گروه مخاطب، باید شخصیسازی شود، چه از نظر ارزش پیشنهادی برای مخاطب، چه انتخاب كلمات و چه گرافیک آن. مخاطب را که شناختیم و درک کردیم، میدانیم به چه چیزی نیاز دارد و میتوانیم پیشنهادی متناسب با آن ارائه دهیم و پیام تبلیغ را طراحی کنیم.
مثلاً کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی بزرگ مثل دیجی کالا، زیاد این کمپین ها را برگزار می کنند. به طور مثال تخفیف هایی که به مناسبت های مختلف مثل عید نوروز، شب یلدا و … قرار می دهند را به صورت گسترده، در پیج های اینستاگرام تبلیغ می کنند. این شاخص که بیشتر برای تعیین کیفیت محتوای تبلیغات در اینستاگرام سنجش میشود، نشان میدهد که محتوای شما چقدر برای مخاطب جذاب بوده است. البته مهم است که قبل از همه چیز بتوانید یک پیج خوب برای تبلیغات انتخاب کنید تا بیشترین بازدهی ممکن را بگیرید. به همین منظور میتوانید از فاکتورهای معرفی شده در مقالهی بهترین پیجهای اینستاگرام برای تبلیغ استفاده کنید. اینفلوئنسرها جزء تاثیرگذار ترین افراد در اینستاگرام هستند که کسب و کارها و برندها نه به دلیل تعداد فالوورهایشان بلکه به دلیل میزان اعتماد مردم، با آنها همکاری می کنند.
با توجه به نوع محتوایی که پست کرده اید می توانید با تگ کردن از یک برند مشهور و یا تاثیر گذار در زیر پست خود تشکر کنید. علاوه بر این احتمال اینکه توسط برند مورد نظر در استوری تگ شوید وجود دارد که باعث افزایش تعداد بازدید پست شما خواهد شد. زمان شما محدود است و بهتر است به جای اینکه سالها منتظر بمانید و تلاش مداومی انجام دهید، از تبلیغات اینستاگرام بهره ببرید. با استفاده از این ابزار، میتوانید به سرعت به دستاوردهای بزرگی برسید و رشد قابل توجهی را تجربه کنید. اما میتوانید از صاحب پیج درخواست کنید تا حداقل چند هشتگ مرتبط را، درون کپشن قرار دهد تا پست شما بیشتر دیده شود.
حتی میتوانید برای کمپین خاصی که در نظر دارید، یک اکانت جداگانه در اینستاگرام ایجاد کنید. بعد از آن صفحه فرود در وبسایت اصلی را ایجاد کنید تا در تبلیغات اینستاگرام بتوانید مخاطبان را با لینک مخصوص آن، به صفحه فرود سایت هدایت کنید. بهتر است یک بار به طور آزمایشی انواع مختلف تبلیغات اینستاگرام را امتحان کنید. بعد از آن بیشترین بودجه را صرف مدلی کنید که بهترین نتیجه را در جذب مشتری و افزایش فروش داشته است. مهمترین مورد برای تخمین این هزینه، مخاطبان شما و نوع تبلیغاتی است که برای کسبوکار خود در نظر دارید.
شاید شما هم هنگام گشت و گذار در اینستاگرام متوجه پستی شده باشید که با پست های دیگر متفاوت است. چنین پست هایی با عنوان Sponser نمایش داده می شوند که همان تبلیغات از طریق اینستاگرام است. در تبلیغاتی که قرار می دهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد. مثلاً دعوت به اقدام شما، می تواند این باشد که کاربر وارد استوری شود، صفحه را بالا بکشد، وارد وب سایت تان شود، ایمیل خود را در فرم مربوطه وارد کند تا کد تخفیفی برایش از طریق ایمیل ارسال شود. با این توضیحاتی که در بالا ارائه شد، فکر می کنم باید متوجه شده باشید که چقدر مهم است که تبلیغ در زمان درستی نمایش داده شود. این اتفاقات می تواند شامل زلزله، سقوط هواپیما و مواردی از این دست باشد.
استفاده از استوریها میتواند به افزایش تعاملات و جذب مخاطبان کمک کند. یکی از اصلیترین اهداف تبلیغات اینستاگرامی، افزایش آگاهی از برند است. با استفاده از محتوای خلاقانه و استراتژیهای هدفمند، شرکتها میتوانند برند خود را به مخاطبان جدید معرفی کنند و شناخت از برند را افزایش دهند.
سایت رشد گرام تنها با مبلغ 170 تومان، 1000 نفر را زیر پست شما منشن میکند و نیازی نیست که شما دیگه برای اینکه افراد دوستانشان را زیر پست شما منشن کنند، جایزه های میلیونی و سنگین بدهید. تبلیغات در اینستاگرام به طور معمول مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمیکند. این پلتفرم به تبلیغدهندگان این امکان را میدهد تا تبلیغات خود را به صورت طبیعی و غیر مزاحمتآمیز به نمایش بگذارند، که این موضوع میتواند به افزایش کارایی تبلیغات و جلب توجه بیشتر کاربران کمک کند. شما باید بهترین زمان را برای انتشار تبلیغات در اینستاگرام انتخاب کنید. قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی، تدارکات لازم را در صفحه خود انجام دهید.
هزینه هر 5000 کلیک یا ورود افراد به پیج شما از این طریق برابر است با 1 میلیون تومان و با توجه به ورود افراد با اختیار خودشان، میتواند برای شما تاثیر گذار باشد. رشد گرام به صورت تضمینی برای شما آنقدر پوش ارسال میکند تا شما ورود های تضمین شده را دریافت نمایید! بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام با تضمین بازدهی را از رشد گرام بخواهید. تبلیغات در اینستاگرام برای افرادی که به دنبال نتایج سریع و کوتاهمدت هستند, بسیار مناسب است. این افراد عموماً توانایی مالی و تخصص لازم در زمینه تولید محتوای تبلیغاتی را دارند و میتوانند از این روش برای رسیدن به اهداف کوتاهمدت خود استفاده کنند. با این که تبلیغات در اینستاگرام میتواند به سرعت نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد، اما برای موفقیت در این زمینه نیاز به برنامهریزی دقیق و هدفگذاری مناسب است.
{۳ روش تبلیغات در اینستاگرام
|}یکی از مهمترین مراحل پیش از شروع هر کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، تحلیل صفحات هدف و شناخت دقیق رقباست. تبلیغات بدون تحلیل، مانند شلیک در تاریکی است؛ شما نمیدانید آیا پیام شما به مخاطب موردنظر خواهد رسید یا خیر. بررسی نرخ تعامل، تغییرات فالوور و زمانبندی مناسب برای تبلیغات میتواند تفاوت بزرگی در موفقیت یا شکست کمپین شما ایجاد کند. ابزارهای تحلیل حرفهای این امکان را به شما میدهند که با دقت بیشتری صفحات مناسب را انتخاب کنید و هزینههای تبلیغات خود را بهینه کنید. تبلیغات پولی در اینستاگرام در ایران اغلب از طریق پنل تبلیغاتی فیسبوک قابل مدیریت است, اما با توجه به محدودیتهای دسترسی, شرکتها معمولاً به همکاری با آژانسهای تبلیغاتی معتبر روی میآورند. این تبلیغات شامل پستهای تبلیغاتی در فید (Feed Ads), استوریهای تبلیغاتی (Story Ads), ویدیوهای تبلیغاتی در Reels و تبلیغات اکسپلور (Explore Ads) هستند.
اگر در این زمینه تخصص ندارید، حتماً از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. در هر حال، یکی از موارد مهم در تبلیغات اینستاگرامی این است که از کاربر بخواهید تا کاری را برای شما انجام دهد. فالو کردن پیجتان، کلیک کردن روی لینک در بیو، دیدن استوری و وارد شدن به صفحه هدف و … میتوانند به عنوان دعوت به اقدام باشند. این کار را خیلی راحت میتوان از طریق استوری انجام داد، یعنی اینکه لینکی را در پیج نمایشدهنده تبلیغ قرار داد تا کاربر با کشیدن صفحه به طرف بالا، وارد صفحه مورد نظر شود. اگر شما نیز وبسایت دارید و سعی میکنید کاربر را به وبسایتتان هدایت کنید، باید یک لندینگ پیج مناسبی را طراحی کنید.
تبلیغات اسپانسری معمولاً نرخ تبدیل بالاتری دارند و میتوانند به افزایش فروش کمک کنند. استفاده از عناصر بصری مثل بیو مناسب, ایموجیها و هشتگهای محبوب میتواند به افزایش دید تبلیغات کمک شایانی کند. همچنین, انتخاب صفحات مرتبط و تخصصی برای تبلیغ به منظور جذب دنبالکنندگانی که به موضوعات شما علاقهمند هستند, از اهمیت ویژهای برخوردار است. تولید محتوای باکیفیت و ماندگار نیز نقشی کلیدی در حفظ اعضای جدید ایفا میکند. در نهایت، ارزیابی دقیق نتایج تبلیغات پس از پایان کمپین برای بهبود استراتژیهای آینده, امری حیاتی است.
پس خبری از فروش مستقیم نیست؛ یعنی تا بیلبورد را ببیند، به فروشگاهتان سر نمیزد. نسخهٔ مشابه آن در دنیای آنلاین میشود تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی پریرول (پیشنمایشی)، تبلیغات در پادکست و… که همان کار را میکنند. مثلاً وقتی ۵۰ میلیون تومان هزینهٔ لپتاپ میکنید، توقع دارید حداقل ۴ سال برای شما بدون مشکل کار کند. ویدئوها باید به گونهای طراحی شوند که حتی بدون صدا قابل فهم باشند و در صورت امکان عمودی فیلمبرداری شوند تا تجربه بهتری برای کاربران فراهم شود. به طور مثال اگر برای مناسبتهای خاص، تخفیف در نظر گرفتهاید آن را در پست خود اعلام نمایید. همچنین اگر هدیه یا اشانتیونی به مشتریان خود میدهید، آن را به اطلاع آنها برسانید.
تبلیغات اینستاگرام یک سرویس پولی است که کسبوکارهای کوچک و بزرگ برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از آن استفاده میکنند. در سال 2015، اینستاگرام امکانات و ویژگیهای لازم برای تبلیغات در این پلتفرم را برای همه مشاغل فراهم کرد و تا سال 2017 یک میلیون تبلیغکننده در این پلتفرم داشت. اگر بنابر پرسونایی که برای کسبوکار خود تعریف کردهاید، مخاطبان شما در اینستاگرام فعال هستند، تبلیغات مناسب میتواند توجه آنها را جلب کند، منجر به جذب بیشتر مشتری شود و درنهایت درآمد شما را افزایش دهد. با افزایش روزانه کاربران اینستاگرام و محبوبیت زیاد این پلتفرم، ایده تبلیغات در اینستاگرام و استفاده از این فضا برای معرفی کسبوکارها بهطور گستردهای مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین برای شما مقایسه تعرفه و اطلاعات چندین پیج در دایرکت یا ایمیل کار آسانی نیست؛ اما یک پنل تبلیغاتی واسطه به شما کمک میکند تا در بستری سازماندهی شده و منظم با رسانهها در ارتباط باشید.
گاهی اوقات کاربران تنها به تعداد فالوور دقت می کنند اما خرید فالوور فیک کاری ندارد! در کمتر از چند روز می توانید میلیون ها فالوور فیک به صفحه خود اضافه کنید. این همان کاری است که بسیاری از صفحات انجام می دهند تا بزرگ به نظر برسند اما واقعاً بزرگ نیستند. تبلیغات در چنین صفحاتی هم بازدهی ندارد و تنها پول خود را دور می ریزید. نرخ تعامل همان چیزی است که به شما کمک می کند تا ببینید این صفحه فالوورهای واقعی دارد یا خیر!
این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. در این روش، تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی کاربران نمایش داده میشود.
معمولاً صفحاتی که موضوعات عمومی دارند، هزینه کمتری نسبت به صفحات تخصصی دارند. حتی گاهی اوقات هزینه آن ها از نصف هم کمتر است اما بازدهی آن جای سوال دارد! مثلاً اگر شما یک صفحه تخصصی دارید، باید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید که قطعاً در یک صفحه تخصصی در آن حوزه نسبت به یک صفحه عمومی بیشتر هستند. یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه تبلیغات، میزان تعامل صفحه موردنظر است. گاهی اوقات کاربران یک صفحه تعامل بسیار پایینی دارند که در این صورت، احتمالاً فالوور فیک زده شده است و گاهی اوقات هم تعامل بسیار بالایی دارند که باز هم جای شک وجود دارد.
تبلیغات هدفمند در اینستا